بانکبانک و بیمه

بانک مرکزی نزد بانک‌های اتریش حساب باز کرد


معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران جزییات قراردادهای اعتباری با بانک های اتریش و دانمارک را تشریح کرد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، محمد خزاعی که در راس هیاتی برای مذاکره و نهایی کردن قرارداد های اعتباری با اتریش و دانمارک به وین سفر کرده است، با مقامات مختلف اقتصادی آن کشور، شامل وزیر دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کنترل بانک اتریش (OKB)دیدار و ملاقات کرد.

 در این دیدارها که از سوی سفارت ایران در اتریش هماهنگ شده بود، سیداحمد عراقچی معاون ارزی بانک مرکزی و سفیر ایران نیز حضور داشته و درباره راهکارهای گسترش روابط مالی، بانکی و سرمایه گذاری بین دو کشور گفت وگو و مذاکره شد.
وزیر دارایی اتریش نیز ضمن استقبال از حضور معاون وزیر امور اقتصادی دارایی در اتریش و امضای قرارداد مالی یک میلیارد یورویی با اوبر بانک، از اینکه اولین قرارداد با این سطح در اروپا، با اتریش نهایی و امضا می شود اظهار خوشوقتی کرده و آن را عاملی برای توسعه روابط فنی و اقتصادی و بانکی بین دو کشور دانست.
 رئیس کل بانک مرکزی اتریش نیز در ملاقات با محمد خزاعی، ضمن روبه پیشرفت دانستن روابط بانکی بین دو کشور آمادگی خودرا برای ارتقا همکاری ها با بانک مرکزی ایران اعلام کرد.
در این ملاقات سیداحمدعراقچی نیز ضمن اشاره به ملاقات های خود با برخی بانک های مهم اتریشی و افتتاح حساب نزد آنها، آمادگی بانک مرکزی برای اقدامات بیشتر را اعلام کرد.
معاون وزیر اقتصاد ایران، در ملاقات با رئیس کنترل بانک اتریش و معاون وی، ضمن قدردانی از همکاری بسیار خوب آن بانک در ارائه پوشش های تضمینی به بانک های اتریش برای کار با ایران، بر ضرورت توسعه این همکاری ها تاکید و یاد آور شد که پس از لغو تحریم ها،  OKBاولین موسسه ای بود که ایران نسبت به تسویه معوقات بانک های ایرانی ناشی از عدم امکان نقل وانتقالات مالی به آن بانک اقدام و همکاری ها و مذاکرات خود را از سر گرفت.
 خزاعی همچنین با تشریح توافقات مالی اخیر و گسترش همکاری های سیستم بانکی ایرن با بانک ها و اگزیم بانک های دنیا، تبلیغات و تهدیدات سخیف مقامات آمریکا و هم پیمانانشان را در روند رو به گسترش همکاریهای اقتصادی و سیاسی ایران با نقاط مختلف جهان، بی اثر دانسته و با اشاره به توافقات اخیر با کشورهای بزرگ آسیایی و اروپایی، آن را نشانه عزم جدی ایران بر گسترش تعاملات بین المللی دانست.
در این دیدار نیز عراقچی، با توضیح سطح همکاری های بین بانکی دو کشور، نوع روابط را رو به جلو و خواستار همکاری های بیشتر بین دو کشور در این زمینه شد.
قابل ذکراست که علاوه بر امضای قرارداد یک میلیارد یورویی با اوبر بانک اتریش، همچنین طی این سفر با تلاش و همکاری خوب بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری که منجر به نهایی شدن مذاکرات  متون قرارداد مالی با دنسکه بانک دانمارک شد قراردادی به مبلغ اولیه ۵۰۰میلیون یورو نیز با آن بانک با عاملیت ۱۰ بانک ایرانی امضا شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا