امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ابلاغ مصوبه ۱.۵ میلیارد دلاری برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی

وزیر جهاد کشاورزی از ابلاغ مصوبه یک و نیم میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی خبر داد گفت: صادرات آبزیان در چهار ماهه امسال ۶۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود حجتی در پنجمین گردهمایی سراسری کشت های پاییزی که به مناسبت آغاز سال زراعی ۹۷-۹۶ برگزار شده بود، با بیان اینکه در سال ۹۱ ده هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شد، اظهار داشت: امسال بین ۲۵ تا ۲۷ هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در چهار ماهه امسال صادرات آبزیان از کشور بین ۶۵ تا ۶۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین بخوانید

حجتی همچنین به صادرات لبنیات اشاره کرد و گفت: صادرات لبنیات در چهار ماهه امسال حدود ۲۷ تا ۲۸ درصد رشد داشته و حرکت های خوبی در بخش انجام شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بخش کشاورزی ما متهم به داستان پیاز  و سیب زمینی هستیم که نمی توانیم این مسائل را مدیریت کنیم، گفت: این داستان سیب زمینی و پیاز به یک نوع فرهنگ تبدیل شده که البته بخشی از آن طبیعی است. چرا که کشور ما از نظر تجارت بسته است، به دلیل این مساله نیز موارد مختلف از جمله فشار دولت ها و سیاست های اقتصادی و … است بنابراین اغلب محصولاتی که ما تولید می کنیم خود مصرفی است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: البته ما خیلی بهتر از آنچه عمل کردیم می توانیم عمل کنیم و بنده قصد ندارم این مساله را توجیه کنم.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح پهنه بندی در کشور این مساله پیاز و سیب زمینی حل شود.

حجتی تصریح کرد: ما باید بتوانیم آنچه را که برآورد می کنیم و برنامه داریم به صورت آنلاین مدیریت کنیم و اگر به دلایل طبیعی و غیرطبیعی نتوانستیم آن را انجام دهیم باز هم به صورت آنلاین بتوانیم آن را جایگزین کنیم.

 وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: اینکه در کشور ما گوجه فرنگی در بهمن ماه خارج از فصل، تولید می شود و بعد سازمان مرکزی تعاون روستایی ناچار می شود آن را بخرد و تبدیل به رب گوجه فرنگی کند این کار درستی نیست.

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود از تصویب و ابلاغ مصوبه یک و نیم میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی خبر داد و اظهار داشت: این فرصتی است که برای توسعه مناطق روستایی پیش آمده است.

وی همچنین اضافه کرد: روز گذشته جلسه ای با رئیس بنیاد مستضعفان داشتیم که در این جلسه عنوان شد بنیاد مستضعفان بانک سینا را ترغیب کرده تسهیلاتی با سود ۱۸ درصد برای توسعه روستاها اختصاص دهد که ۵ درصد این تسهیلات توسط خود بنیاد و ۵ درصد آن توسط استانداری ها پرداخت خواهد شد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا