امور زیربناییتعاون و اشتغال

کاهش مدت زمان پرداخت تسهیلات به تعاونگران از ۴۵ روز به یکماه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی‌ها با اشاره به دادن تذکر به بانک توسعه تعاون به خاطر بوروکراسی سختگیرانه، از کاهش متوسط زمان پرداخت تسهیلات از ۴۵ روز به ۳۰ روز خبرداد.

سید حمید کلانتری در گفتگو با آرمان اقتصادی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی ضوابط دست و پاگیر بانک توسعه تعاون برای پرداخت تسهیلات به تعاون گران گفت: ما هم این موضوع را می‌پذیریم ضمن اینکه بوروکراسی سختگیرانه نظام بانکی در برابر مشتریان همواره مورد گلایه و انتقاد شخص رئیس جمهور نیز بوده است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه بانکها از بوروکراسی سختگیرانه خاصی برخوردار هستند که مخالف این موضوع هستیم ادامه داد: تلاش ما این است بروکراسی دو نهاد مالی حامی بخش تعاون یعنی بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات به فعالان و متقاضیان فعال در بخش تعاون را کاهش دهیم.

همچنین بخوانید

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی‌ها، گفت: به بانک توسعه تعاون برای افزایش بهره وری خود تذکر داده‌ایم تا ضمن کاهش طول دوره پرداخت تسهیلات، نظارت مدیریت بانک و مدیریت شعب بر تسهیل روند پرداخت تسهیلات افزایش یابد و در حال هماهنگی برای بهبود این شرایط هستیم.

کلانتری از برنامه‌ریزی برای کاهش متوسط زمان پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید برای بخش تعاون از ۴۵ روز به یکماه خبرداد و درباره شرط سپرده گذاری متقاضیان برای پرداخت تسهیلات گفت: این موضوع را از طریق صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون تعدیل می‌کنیم به طوری که این صندوق حداکثر تا سقف ۳۰ درصد میزان تسهیلات را تضمین می‌کند و ما بقی از طریق دریافت تظامینی از وام گیرندگان تضمین می شود.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا