بانکبانک و بیمه

کسب رتبه اول توسط بانک سینا در حمایت از شرکتهای دانش بنیان


باجه بانک سینا طی مراسمی با حضور مدیر عامل بانک سینا، رییس سازمان شکوفایی و نوآوری، معاونین و مدیران طرفین در محل ساختمان این صندوق افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)، در این مراسم ضمن قدردانی از اقدامات بانک سینا عنوان شد: این بانک با رویکرد تعامل با شرکت های دانش بنیان اولین بانکی بود که تعاملات خود را با صندوق آغاز و امکاناتی را فراهم آورد که صدور ضمانت نامه و فعالیت های مالی با سرعت بیشتری ارائه شود.
مهندس پیشرو، مدیرعامل بانک سینا در این مراسم ضمن اشاره به هدف گذاری تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و ضرورت حضور بانک ها در کنار صندوق نوآوری وشکوفایی در جهت تسهیل این امر گفت: حمایت از ایده ها و طرح های ریسک پذیر و نوآورانه، به فعلیت درآمدن استعدادهای بالقوه و تبدیل ایده به نمونه اولیه و رسیدن به مرحله تولید انبوه قطعاً نیازمند تامین مالی و حمایت های بانکی است.
وی با بیان این‌که حمایت بانک‌ها از طرح ها و ایده های نو و پرورش آنها در کسب رتبه های اول در بخش های مختلف اعم از تولید و صنعت با نقش برجسته صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند در دستیابی به این هدف موثر باشد، افزود: یکی از موضوعات مهم برای شرکت‌های دانش بنیان وثیقه و پشتوانه‌ی مالی است که  این صندوق در این  مسیر از این شرکت ها حمایت نموده و  بانک سینا طبق تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی، انواع تسهیلات ریالی را در قالب عقود مبادله ای و مشارکتی به شرکت ها و موسسات دانش بنیان که از سوی این صندوق معرفی می شوند، اعطا می نماید.
مدیرعامل بانک سینا با اشاره به ارائه خدمات به مناطق کمتر توسعه یافته و امضاء تفاهم نامه با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: این بانک تاکنون نسبت به اعطای تسهیلات به طرح های صنعتی و تولیدی با توجیه اقتصادی در سراسر کشور تا سقف ۲ میلیارد تومان با نرخ هشت درصد اقدام کرده است.
وی افزود: ورود و فعالیت بانک در این حوزه علاوه بر حفظ و ارتقا جایگاه و کسب اعتبار  برای بانک در عرصه بانکی برکاتی نیز برای کشور بدنبال خواهد داشت.  
وی در همین خصوص افزود: ما با حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی، تامین مالی پروژه ها و طرح های مولد و اشتغالزا به سودهای زیاد بانکی دل نبسته ایم و با سودهای هر چند اندک ولی پاک و مطهر البته پر برکت تر در مسیر حمایت از طرح های دانش بنیان با مدیریت ریسک منابع  بانکی قدم گذاشته ایم.
مهندس پیشرو با اشاره به نام گذاری این سال به نام "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال" گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت و توان بانک و با تیم فعال مدیریتی صندوق نوآوری و شکوفایی روزهای درخشانی را در راستای حمایت از تولید داخلی وطرح های دانش بنیان شاهد باشیم.  
وی افزود: افتتاح باجه بانک سینا در محل صندوق شکوفایی و نوآوری ریاست جمهوری زمینه ی مناسبی برای ارائه خدمات بیشتر در اسرع وقت به شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان است و این بانک در دو سال اخیر در صدور انواع ضمانت نامه‌ها، نگهداری حساب‌ها و تامین مالی شرکت‌ها نقش مهمی را ایفا کرده که در این خصوص از اعتماد صندوق نوآوری وشکوفایی سپاسگزاریم.
مهندس پیشرو، ضمن اشاره به ارائه خدمات اجتماعی در راستای رسالت و مسئولیت های اجتماعی این بانک، گفت: با تصویب هیات مدیره و از محل صرفه جویی در تبلیغات محیطی و عدم چاپ تقویم و سررسید در سال گذشته ۳۰ دستگاه آمبولانس برای مناطق محروم در هر استان خریداری و اهدا شده است، که به لطف خدا این رویه در سال جاری نیز استمرار خواهد داشت.
در ادامه این مراسم دکتر سلطانی رئیس صندوق شکوفایی و نوآوری ریاست جمهووری هم گفت: افتتاح باجه بانک سینا در محل این مجتمع به شروع همکاری های دو طرف در چند سال اخیر برمی گردد، که در بحث ارتباط و  توسعه فعالیت در زمینه های مختلف اعم از صدور انواع ضمانت نامه، پرداخت تسهیلات، اعتبارسنجی اشخاص و شرکت ها و عاملیت پرداخت تسهیلات، بانک سینا به عنوان بانکی پیشرو با صندوق نوآوری و شکوفایی ارتباط داشته که جای تقدیر و تشکر دارد.
وی ضمن اشاره به همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با ۵ بانک کشور گفت: تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی این بانک ها به شرکت ها و طرح های دانش بنیان پرداخت شده که در این بین بانک سینا با پرداخت ۲۹۷ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح های دانش بنیان در کشور با کسب رتبه نخست به عنوان بانک پیشرو بوده است.
گفتنی است: بانک سینا اولین عاملیت این صندوق را دریافت کرده، ضمن آنکه امکان اعطای تسهیلات و فعالیت های مالی را با سرعت بیشتر فراهم کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا