ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حذف سه شرکت مخابراتی چین از بورس نیویورک

سه شرکت مخابراتی چین اعلام کردند بازار بورس نیویورک مطابق با محدودیتهای سرمایه گذاری که سال گذشته در آمریکا اعلام شد، این شرکتها را حذف می کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکتهای چاینا موبایل، چاینا یونیکام و چاینا تلکام به صورت جداگانه اعلام کردند انتظار دارند بازار بورس نیویورک درباره حذف این شرکتها که درخواست فرجام خواهی آنها شکست خورد، به رگولاتورهای آمریکا اطلاع دهد.

حذف این شرکتها مطابق با محدودیتهای سرمایه گذاری صورت می گیرد که در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعلام شد و شرکتهای فناوری چینی را هدف گرفت. جو بایدن، رییس جمهور دموکرات آمریکا در بحبوحه ادامه تنشها میان دو اقتصاد بزرگ جهان و با وجود اعتراض شرکتها، این مقررات را به قوت خود حفظ خواهد کرد.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش رویترز، این شرکتهای مخابراتی چینی اعلام کرد حذف آنها در مدت ۱۰ پس از این که بورس نیویورک اظهارنامه ویژه را نزد کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تنظیم کرد، اجرایی خواهد شد.

شرکتهای فناوری تنها شرکتهای چینی نیستند که از این بورس حذف می شوند. شرکت نفتی CNOOC که در سال ۲۰۰۱ وارد بورس نیویورک شده بود، در ژانویه به همراه این سه شرکت مخابراتی معاملاتش در این بورس معلق شد.

طبق اعلام کمیسیون بازبینی امنیت و اقتصادی آمریکا-چین، تا اکتبر ۲۱۷ شرکت چینی در بورسهای آمریکا حضور داشتند که ارزش سرمایه بازار آنها مجموعا ۲.۲ تریلیون دلار بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا