بانکبانک و بیمه

اعلام زمان پرداخت سود سهام عدالت متوفیان


رییس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه سود سهام عدالت متوفیان بعد از آذر ۹۵ هم پرداخت می‌شود، در مورد کسانی که مشمول سهام عدالت هستند و مرحوم شده‌اند، گفت: اگر متوفی قبل از آذر ۹۵ باشد هنوز در مورد پرداخت سود سهامشان برنامه‌ای نداریم، اما اگر متوفی بعد از آذر ۹۵ باشد ورثه اش سود دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)،رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه مناطق آزاد از سال ۱۳۷۲ آغاز به کار کرده‌اند، گفت: از جمع ۴۷ میلیون نفری که مشمول سهام عدالت بودند و ثبت نام آنها قطعی شده بیش از ۳۰  میلیون نفر تاکنون کد شبای خود را وارد سامانه سهام عدالت کردند که ۲۷ میلیون نفر آنها کد آنها با بانک ها چک شده و درست بوده و ۲ میلیون نفر مانده را نیز تا آخر هفته بررسی می‌کنیم و به متقاضیان اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از ۱۷ میلیون باقی مانده نیز درخواست داریم که کد شبای بانکی خود را در سامانه ثبت کنند، بیان داشت:‌ اگر وارد کردن شماره شبا را به روزهای پایانی واگذار کنند احتمال دارد با توجه به شلوغی نتوانند به درستی شماره خود را وارد سیستم کنند و حقی از آنها ضایع شود.
پورحسینی با بیان اینکه حدود دو هفته طول می‌کشد تا از بانک تایید کد شبا را دریافت کنیم، گفت: تا تایید کد شبا از بانک گرفته نشود نمی‌توانیم سود را واریز کنیم؛ بنابراین در این فرصت باقی مانده افرادی که کد شبای خود را وارد نکردند اقدام کنند تا شهریور ماه که سود پرداخت می‌شود مشکلی برای آنها ایجاد نشود.
رییس سازمان خصوصی سازی در مورد افرادی که در این نوبت جزء ۴۷ میلیون ثبت نام کننده سهام عدالت نبودند و جامانده‌اند، گفت: حدود یک و نیم میلیون نفر از این افراد در مراحل اولیه مشمول بودند که ثبت نام نکردند در مورد این افراد و سابر افرادی که اکنون شامل سهام عدالت نیستند هیات دولت در مهرماه و پس از سرو سامان گرفتن مشمولان اولیه تصمیم گیری خواهد کرد.
پوری حسینی در مورد اینکه اگر شخصی مدارک خود را گم کرده باشد چگونه می‌تواند سهام عدالت خود را دریافت کند، اظهار داشت: برای دریافت سهام عدالت احتیاج به هیچ مدرکی نیست و برای دریافت آن کافی است فرد اطلاعات سه جلدی خود را بداند و به همین جهت بود که می‌گفتیم که آن اوراقی که دست سهامداران عدالت است ارزش خرید و فروش ندارد.
رییس سازمان خصوصی سازی در مورد کسانی که مشمول سهام عدالت هستند و مرحوم شده‌اند ،گفت: اگر متوفی قبل از آذر ۹۵ باشد هنوز در مورد پرداخت سود سهامشان برنامه‌ای نداریم اما اگر متوفی بعد از آذر ۹۵ باشد با توجه به اینکه سیستم خود را به روز رسانی نکرده‌ایم  و آن را زنده می‌دانیم اما به طور کلی سهام عدالت متوفیان از بین نمی‌رود و به وارثان انتقال پیدا می‌کند اما باید گواهی حصر وراثت داشته باشند وگرنه از سهام عدالت و سود آن هیچ بهره‌ای نخواهند برد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا