انرژی

ضرورت کنترل دایمی عملکرد واحد فیلتراسیون تاسیسات آبرسانی

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفا بر ضرورت بازسازی و کنترل دایمی عملکرد واحد فیلتراسیون تاسیسات آبرسانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاهین پاکروح امروز، ۱۹ تیرماه در بازدید از تصفیه‌خانه آب شماره دو اهواز اظهار کرد: هدف از این بازدید بررسی وضعیت پایداری آبرسانی این تصفیه‌خانه با توجه به افزایش دما در فصل جاری بود.

وی افزود: پیرو توجه و نگاه ویژه دولت در زمینه آبرسانی به استان خوزستان اعتبارات قابل توجهی در دو حوزه آب و فاضلاب به استان تخصیص می‌یابد که انتظار می‌رود مسئولین مربوطه تمام تلاش خود را به کار ببندند و تولید آب با کیفیت بالا را در راس امور قرار دهند.

همچنین بخوانید

روند مصرف سازمان‌ها از آب شرب جهت فضای سبز بی‌رویه و نگران‌کننده است

همچنین فردوس کریمی، مدیرعامل شرکت آبفا اهواز نیز در این جلسه ضمن قدردانی از توجه مدیرعامل و معاونین شرکت مهندسی آبفا کشور به مسائل دو حوزه آب و فاضلاب اهواز به ارائه گزارشی مبنی بر وضعیت پروژه‌های آبرسانی و خدمات فاضلاب پرداخت و گفت: به منظور تامین فشار آب شبکه در مناطق شرق اهواز با همکاری سازمان آب و برق خوزستان در حال اجرای خط انتقال به طول سه کیلومتر و قطر ٧۵٠ میلیمتر از بلوار ساحلی شرقی به مخازن آب حصیراباد هستیم که ان‌شالله تحول محسوسی در جهت بهبود فشارشبکه و تامین آب شرب شرق اهواز خواهیم داشت.

وی، روند مصرف سازمان‌ها ازآب شرب جهت آبیاری فضای سبز را بی‌رویه و نگران‌کننده دانست و افزود: این سازمان‌ها باید از آب خام برای آبیاری فضای سبز خود استفاده کنند و شبکه آب شرب شهروندان را در این فصل گرم و دشوار به چالش نکشانند.

کریمی همچنین برنامه‌های کلان اجرایی خود را جهت بهبود و سامان دادن فاضلاب در شرق و غرب اهواز ارائه و ابراز امیدواری کرد که بتواند پساب واریزی به رودخانه کارون را بطور یقین توسط کلکتورهای طراحی شده مهار و شرایط زیستی مردم را بهینه فراهم کند.

تامین ۱۳ متر مکعب آب شرب اهواز از دز در افق آینده

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز از برنامه ساخت تصفیه‌خانه آب در منطقه کوت امیر توسط سازمان آب و برق خوزستان خبرداد و افزود: برای افق آینده، ۱۳ متر مکعب در ثانیه آب شرب از طریق سد دز برای شهر اهواز در تصفیه‌خانه‌های آب شماره دو، کوت امیر و شیبان تامین خواهد شد.

کریمی از همکاری همه مسئولین استانی در این مدت قدردانی و از استاندار خوزستان به عنوان متولی و پیگیر و متعهد یاد کرد و تلاش وی به همراه معاون عمرانی استاندار و همچنین نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی را در راستای جذب اعتبارات لازم ستودنی دانست.

وی از بهره‌برداری تصفیه‌خانه گروه ملی برای تامین آب مناطق جنوبی اهواز که با حمایت استاندار به نتیجه رسید اظهار رضایت کرد و گفت: امیدوارم در این شرایط دشوار، مسئولین صنایع فولاد خوزستان اجازه دهند شرکت آبفا از تاسیسات تصفیه خانه موجود در کارخانه، جهت تامین و تقویت فشار شبکه شرق اهواز استفاده کند.

کریمی بردباری وشکیبایی مردم اهواز را در تحمل شرایط دشوار آب و هوایی قابل تقدیر برشمرد و از سازمان‌ها، شرکت‌ها و تمام مصرف‌کنندگان به ویژه شهرداری‌ها تقاضا کرد که در این شرایط سخت برای تامین آب شرب لازم اصول صرفه‌جویی را رعایت کرده و شرکت آبفا اهواز را در امر آبرسانی به شهروندان یاری کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا