بین الملل

بزرگترین کارخانه نمک زدایی آب دریا در مراکش احداث می شود

یک شرکت اسپانیایی با سرمایه گذاری اولیه تقریبا ۳۵۳ میلیون دلاری، بزرگترین کارخانه جهان در بخش نمک زدایی آب دریا را در مراکش احداث می کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ترید عربیا، قرار است به زودی بزرگترین کارخانه جهان در بخش نمک زدایی آب دریا، در مراکش احداث شود تا در راستای این پروژه بی نظیر، آب شرب و آب مورد نیاز برای آبیاری از آن استحصال شود.  

قرار است این پروژه عظیم توسط یک شرکت اسپانیایی با نام «آبنگوآ»، با سرمایه گذاری ۳۵۲.۹ میلیون دلاری برای توسعه فاز اول آن کلید بخورد.  

همچنین بخوانید

این پروژه، شامل احداث کارخانه نمک زدایی آب دریا با ظرفیت تولید روزانه ۲۷۵ هزار متر مکعب آب شیرین است که بزرگ ترین کارخانه در حوزه طراحی آب آشامیدنی و آبیاری، محسوب می شود.

همچنین این پروژه از قابلیت رسیدن به ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار مترمکعب آب شیرین در روز هم، برخوردار است.

بر همین اساس، از این کارخانه  نمک زدایی آب دریا برای تامین انرژی مورد نیاز برق بادی و مصارف مورد نیاز داخلی آب در مراکش استفاده خواهد شد.

بر پایه این گزارش، این پروژه می تواند به توسعه بخش های اصلی اقتصادی از قبیل کشاورزی و صنعت توریسم و نیز پرورش آبزیان در مراکش کمک بسزایی کند؛ ضمن اینکه شرکت  «آبنگوآ» اسپانیا متعهد به نگهداری، اجرا و امور مهندسی این پروژه به مدت ۲۷ سال در مراکش است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا