انرژی

۱۲۰۰۰ میلیارد تومان تا خداحافظی روستاها با تانکر آب

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: برای این که هیچ روستایی در کشور با تانکر آبرسانی نشود نیاز به ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه است که اگر این سرمایه تحقق پیدا کند معدود روستاهایی باقی می‌ماند که به دلیل پراکنده بودن احتمال آبرسانی به جز تانکر در آنها وجود ندارد.

رحیم میدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که بخش آب نیازمند سرمایه‌ گذاری است، اظهار کرد: با کمک دولت تاکنون نزدیک به ۲.۵ میلیون نفر در روستاها از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار شدند.

وی ادامه داد: صنعت آب کشور در شرایط فعلی در وضعیتی قرار گرفته که می‌توان گفت ۱۰۰ درصد در تاسیسات خودکفایی دارد، لذا با توجه به پتانسیل‌های موجود دراین صنعت لازم است که توجه بیشتری به این حوزه شود.

همچنین بخوانید

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این که در طول دولت یازدهم ۲۳ سد با حجم مخزن ۴.۳ میلیارد مترمکعب به بهره‌ برداری رسید، تصریح کرد: حدود سه سد نیز با حجم ۳۷۰ میلیون متر مکعب آبگیری شده و پیش بینی می‌شود که تا دولت یازدهم پنج سد دیگر را نیز با حجم ۵۶۶ میلیون مترمکعب آبگیری کنیم.

به گفته میدانی، طی دولت تدبیر ۲۳ طرح آبرسانی به بهره برداری رسید که بر این اساس ۷۹۲ میلیون مترمکعب آب در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد. علاوه بر این ۱۸ تصفیه‌ خانه نیز با ظرفیت ۸۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز ساخته شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا