انرژی

کدام شهرها مشکل آب دارند؟

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: امسال تابستان در اکثر شهرهای بزرگ چندان با چالش منابع آبی روبه‌رو نیستیم اما کماکان برخی از شهرها دچار تنش آبی هستند.

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شهرهای دچار تنش آبی، اظهار کرد: شیراز و اصفهان همچنان با مشکل کمبود منابع آبی دست و پنجه نرم می‌کنند. در شهر کرمان نیز به دلیل وجود گرما احتمال کمبود آب در زمان پیک وجود دارد.

وی ادامه داد: در تعدادی از شهرهای کوچک همچون سیستان و بلوچستان، استان بوشهر و جنوب فارس در شبکه‌های توزیع دچار مشکل هستیم. البته به دلیل بارش‌های خوبی که بارید در همدان و بندرعباس مشکل کمبود آب حل شده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب مهم‌ ترین اولویت شرکت آب و فاضلاب را تامین آب پایدار برای اقشار مختلف کشور دانست و افزود: آبرسانی به تمام بخش‌های شهری و به ویژه بخش‌های روستایی مهم ترین اولویت بخش آب کشور تعیین شده به طوری که باید تفاوت و فاصله بین مناطق کمتر توسعه یافته و توسعه یافته کاهش یابد.

جانباز با اشاره به اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۹۵ برای‌ آبرسانی روستایی، اظهار کرد: این اقدام تاثیر بسیار خوبی در توسعه روستاهای کشور داشت که قرار است در سال ۱۳۹۶ نیز استمرار یابد.

به گفته وی، اعتبارات صندوق توسعه ملی می‌تواند نقطه عطفی در آبرسانی روستایی کشور شود و بر همین اساس دغدغه اصلی شرکت آب و فاضلاب تامین آب سالم و پایدار است، به طوری که مردم دغدغه‌ای برای منابع آبی نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا