انرژی

اجرای طرح جامع توسعه سیستم‌های اطلاعات مکانی در برق منطقه‌ای یزد

کارشناس‌ مسئول GIS و برآورد بار شرکت برق منطقه‌ای یزد از اتمام استقرار طرح جامع توسعه سیستم‌های اطلاعات مکانی (GIS) و آغاز بهره‌برداری کامل آن در این شرکت خبر داد .

به گزارش آرمان اقتصادی، «نادر خانی» در این مورد افزود: توسعه سیستم اطلاعات جامع مکانی، از یک ‌سو برطرف‌کننده نیازهای بخش‌های مختلف سازمان در زمینه هر نوع اطلاعات مکانی و از سوی دیگر، هم‌راستا با اهداف سازمانی شرکت است .

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه استقرار GIS در شرکت،  گفت: تاکنون نسبت به تدوین و ابلاغ استاندارد، برداشت و جمع‌آوری اطلاعات مکانی و توصیفی شبکه، طراحی و استقرار نرم‌افزار، تدوین روش‌های اجرایی به‌روزرسانی در معاونت‌های طرح و توسعه و بهره‌برداری، تشکیل کمیته GIS و کاربردی‌سازی GIS در فرآیندهای جاری اقدام ‌شده است .

همچنین بخوانید

خانی همچنین با بیان این که کاربردی‌ سازی طرح جامع GIS در مطالعات شبکه انجام شده است، تصریح کرد: این فرآیند شامل مکان‌یابی و مسیریابی، مباحث حقوقی و استعلام حریم، تعیین محل حوادث در خطوط، تعیین محل بهینه برای استقرار اپراتورها برای کنترل پست‌های بدون اپراتور، گزارش‌های آماری با تکیه ‌بر اطلاعات دقیق مکانی، تهیه نقشه GIS شبکه و مشترکین و متقاضیان است .

کارشناس‌ مسئول GIS و برآورد بار شرکت برق منطقه‌ای یزد، افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری در واحد GIS ، کاهش زمان ارائه خدمات به مشتریان اطلاعات، افزایش کیفیت خدمات GIS ، بهبود فرایند جمع‌آوری و به‌روزرسانی اطلاعات، افزایش توانمندی‌های کارکنان حوزه GIS و ارتقا سطح تخصص‌(دانش سازمانی) و تصمیم‌ساز شدن GIS در سازمان را از جمله اهداف استراتژیک GIS در شرکت دانست .

خانی در پایان ضمن اشاره به تأکید مدیریت شرکت، تعامل با سایر ارگان‌ها برای تبادل اطلاعات را از جمله برنامه‌های آتی شرکت خواند .

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا