انرژی

تخصیص ۲۰ هزار میلیارد ریال به آبرسانی روستایی در سال ۹۵

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: ۲۴ درصد از طرح‌های شبکه فاضلاب کشور در قالب ۳۶ واحد تصفیه خانه بزرگ در دولت تدبیر و امید اجرا شده ‌است که کارنامه درخشان دولت در بخش آب و ارائه خدمات به نیروی مولد ساکن در روستاها است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی حمیدرضا جانباز در آئین بهره برداری از شبکه فاضلاب شهر نیاسر اظهار کرد: با بهره برداری از این ۳۶ تصفیه خانه، یک میلیون مترمکعب آب در شبانه روز وارد مدار می‌شود.

وی افزود: قبل از استقرار دولت یازدهم، اعتبارهای متمرکز روستایی صفر بود و اعتبار ملی نیز برای آبرسانی به روستاهای کشور وجود نداشت که با تلاش‌های شرکت مهندسی آبفای کشور و ارتباط دولت و مجلس، دو هزار میلیارد ریال در اعتبارهای ملی  سال ۹۳ برای اجرای آبرسانی به روستاها اختصاص یافت و با حمایت دولت این رقم به چهار هزار میلیارد ریال در سال ۹۴ افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح‌ کرد: حجم اعتبارهای آبرسانی روستایی در سال ۹۵ نیز از محل صندوق توسعه ملی به بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید.  

جانباز گفت: از مجموع  یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد  مسکن مهر، آبرسانی به ۷۰۰ هزار واحد آن انجام شده و آبرسانی بیش از ۱۴۰ هزار واحد از آن‌ها هم اکنون شده و آماده واگذاری است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا