امور زیربناییراه و ساختمان

سیاست جدید دولت در بازار اجاره؛ راه اندازی صندوق حمایت از مستأجران

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مالکان مساکن معقدند که با وجود افزایش قیمت اجاره، ملکشان اجاره می رود، اما واقعیت این است که مسـتأجری که تا سال گذشته، خانه ۱۰۰ متری اجاره می کرد، امروز باید خانه ای با متراژ کمتری را اجاره کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، راه‌اندازی صندوق حمایت از مستأجران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: متأسفانه در سه ماه اخیر نرخ اجاره بها در کلانشهرها به ویژه پایتخت ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته، این معنای آن است که خانوارها برای تأمین مسکن جدید باید اعتبار کلانی را برای ودیعه مسکن هزینه کنند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که مالکان مساکن معقدند که با وجود افزایش قیمت اجاره، ملکشان اجاره می رود، پس مشکلی در این عرصه وجود ندارد، اما واقعیت این است که مسـتأجری که تا سال گذشته، خانه ۱۰۰ متری اجاره می کرد، امروز به دلیل افزایش قیمت ها، باید خانه ای با متراژ کمتری را اجاره کند و این مسئله با روند در ماه ها و سال های آتی تکرار می شود.

همچنین بخوانید

امروز مستأجران نیازمند حمایت مالی و اعتباری از سوی دولت هستند

وی گفت: امروز مستأجران نیازمند حمایت مالی و اعتباری از سوی دولت هستند، در شرایط کنونی بسیاری از خانوارها توان اجاره مسکن جدید را ندارند و مجبور هستند برای تأمین مسکن، به مناطق پایین تر یا مناطق حاشیه ها بروند.

سیاست جدید دولت در بازار اجاره؛ راه اندازی صندوق حمایت از مستأجران

کیانپور افزود: در ماه های اخیر دولت، سیاست های جدیدی را برای حمایت از مستأجران در نظر گرفته، که راه اندازی صندوق حمایت از مستأجران یکی از اقدامات محسوب می شود، هدف اصلی دولت از این اقدام، توانمندسازی و افزایش قدرت مالی مستأجران است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است که با راه اندازی صندوق حمایت از مستأجران، تسهیلاتی با سود کم و قابل قبول با خانوارها داده شود که به نظر من این مسئله می تواند در کاهش مشکلات بازار اجاره کمک کند./

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا