امور زیربناییراه و ساختمان

قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیما بین ایران ایر و ATR امضا شد

پرورش گفت: این هواپیماها ۷۰ نفره و ملخی است و در مسافت‌های کوتاه و محلی کاربرد دارد. طول پرواز این هواپیما در حالت حمل مسافر ۱۵۰۰ کیلومتر است و ۶۵۰ کیلوگرم در ساعت مصرف سوخت دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، صبح امروز قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیما بین ایران‌ایر و ATR به امضا رسید.

مدیرعامل ایران‌ایر با تشریح جزئیات این قرارداد گفت: چهار فروند از این هواپیماها تا یک ماه آینده تحویل این شرکت خواهد شد و باقی هواپیماها نیز مطابق زمانبندی ذکر شده در قرارداد به ایران‌ایر تحویل داده خواهد شد.

پرورش ادامه داد: این هواپیماها ۷۰ نفره و ملخی است و در مسافت‌های کوتاه و محلی کاربرد دارد. طول پرواز این هواپیما در حالت حمل مسافر ۱۵۰۰ کیلومتر است و ۶۵۰ کیلوگرم در ساعت مصرف سوخت دارد.

وی ادامه داد: این هواپیماها تا پایان سال ۲۰۱۸ به کشورمان تحویل داده خواهد شد و ۲۰ فروند دیگر نیز در صورت تمایل تحویل خواهد داد.

پرورش ادامه داد: در مجموع ما ۹ فروند هواپیما تا پایان سال میلادی تحویل خواهیم گرفت ضمن آنکه در این قرارداد مانند سایر قراردادهایی که با شرکت‌های هواپیماسازی همچون ایرباس و بوئینگ منعقد کردیم شرکت ATR موظف است کلیه خدمات پشتیبانی از قبیل همکاری در تولید قطعات در مباحث سخت‌افزاری و نرم افزاری را پشتیبانی کنند. ضمن آنکه این شرکت متعهد است در زمینه آموزش خلبان و تکنسین‌های فنی نیز ما را پشتیبانی کنند.

مدیرعامل ATR

در حاشیه امضای این قرارداد کریستین شرر مدیرعامل شرکت ATR با ابراز خشنودی از حضور در ایران و امضای این قرارداد گفت: شما بهترین نوع از هواپیماهای محلی را خریداری کردید و در حال حاضر این هواپیماها در ۲۰ شرکت هوایی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیش از ۷۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: مطابق قرارداد ما متعهد شدیم کلیه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فنی را از قبیل تولید قطعات و آموزش‌های فنی به شرکت هما ارائه دهیم. ضمن آنکه در صورت تمایل شرکت ایران ایر آمادگی داریم تا هشت فروند از این هواپیماها را تامین مالی کنیم.

ادامه دارد…

 

منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا