ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مشکلی در حوزه ارتباطات در مرز سیرانبند – بانه نداریم

مدیرعامل مخابرات کردستان با اشاره به تامین زیرساخت‌های مخابراتی در مرز سیرانبند بانه، عنوان کرد: اولین زیرساختی که در این بازارچه مرزی صورت گرفت، زیرساخت‌های مرزی بود و اعلام کردیم که هر یک از دستگاه‌هایی که مستقر می‌شوند می‌توانند از فیبر نوری استفاده کنند و خوشبختانه مشکلی در حوزه ارتباطات این مرز نداریم.

به گزارش آرمان اقتصادی، منطقه کردستان، آزاد حکمت، امروز شنبه(۵ فروردین) در اولین جلسه شورای اداری شهرستان سنندج که با افتتاح طرح مخابراتی و ارتباطی با حضور رئیس جمهور همراه بود، اظهار کرد: خوشبختانه امروز نیازهای ارتباطی به نیازی اولیه و اساسی برای مردم تبدیل شده است.

وی با اشاره به سخنان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان مبنی بر تامین نبودن زیرساخت‌های مخابراتی در بازارچه سیف، افزود: در بازارچه سیف هیچ ورودی برای اینکه زیرساخت مخابراتی ایجاد کنیم نداشتیم و اگر چنانچه یک ورودی به مخابرات اختصاص داده شود در کوتاهترین زمان و با صرف هزینه مناسب آن را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل مخابرات کردستان با اشاره به تامین زیرساخت‌های مخابراتی در مرز سیرانبند بانه، عنوان کرد: اولین زیرساختی که در این بازارچه مرزی صورت گرفت، زیرساخت‌های مرزی بود و اعلام کردیم که هر یک از دستگاه‌هایی که مستقر می‌شوند می‌توانند از فیبر نوری استفاده کنند و خوشبختانه مشکلی در حوزه ارتباطات این مرز نداریم.

وی تصریح کرد: در مرز باشماق مریوان هم همه زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی فراهم است و خوشبختانه مشکل قطعی ارتباط در این مرز وجود ندارد.

حکمت اعلام کرد: شرکت مخابرات کردستان در راستای توسعه ارتباطات، آمادگی دارد در هر نقطه‌ای از استان سرویس ارائه دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان از رشد 99.36 درصدی کاربران اینترنت در استان طی سه سال گذشته خبر داد. 

فردین سعیدی امروز شنبه(۵ فروردین) در اولین جلسه شورای اداری شهرستان سنندج، اظهار کرد: با عنایت و توجه ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان کردستان در سه سال گذشته، رشد خوبی در شاخص‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: پهنای باند مصرفی استان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۱.۷ گیگابیت در ثانیه بوده که در آذر ۹۵ به ۳۰ گیگ رسیده است و بیش از ۱۷ برابر افزایش داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با اشاره به اینکه ظرفیت پهنای باند از ۶.۳ گیگابیت در ثانیه به ۵۰ گیگ رسیده که ۸ برابر شده است، عنوان کرد: تعداد شهرهای تحت پوشش نسل سوم استان از ۲ شهر به ۱۸ شهر افزایش یافته است و نسل چهارم هم که در ابتدای دولت تدبیر در استان وجود نداشت، هم اکنون ۱۱ شهر را تحت پوشش قرار داده است.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت از ۴۷۵ هزار به ۵۲۴ هزار رسیده و ۱۰ درصد رشد داشته است. ضریب نفوذ کاربران اینترنت پر سرعت در استان هم از ۱۶.۳۷ به ۳۵.۲ افزایش پیدا کرده و دو برابر شده است.

سعیدی با اشاره به رشد 99.36 درصدی کاربران اینترنت در استان، بیان کرد: کردستان در سه سال اخیر ۱۵ درصد در پوشش جمعیتی همراه اول، ۷ درصد در پوشش جمعیتی ایرانسل و ۲۴ درصد در پوشش جمعیتی رایتل رشد داشته است.

وی به وضعیت ارتباطی شهرستان سنندج اشاره کرد و افزود: بر طبق آمارگیری دوره گذشته، شهرستان سنندج ۱۸۵ روستای دارای سکنه داشته که 150 روستا بالای ۲۰ خانوار و حدود 30 روستا، زیر ۲۰ خانوار بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان اعلام کرد: در حال حاضر تعداد بی تی اس در شهرستان سنندج از ابتدای دولت تدبیر و امید از ۷۷ مورد به ۵۱۰ مورد رسیده است که از این تعداد ۱۷۱ نسل دوم ۱۶۹ نسل سوم ۱۷۰ نسل چهارم بوده و رشد قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا