بانک و بیمهطلا و ارز

دانشجویان عتبات ارز زیارتی نمی‌گیرند

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ارز دانشجویان عازم به عتبات از ۱۱ شهریورماه به صورت آزاد خواهد بود و این دانشجویان دیگر نمی توانند ارز دولتی دریافت کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، پیشتر شفاف نبودن سیاست ارزی درماه های اخیر را علت تاخیر در نام نویسی اعلام کرده و گفته بود که طبق توافق سازمان حج و زیارت با بانک های سامان و پاسارگاد ارز زیارتی دانشجویان به عتبات عالیات برمبنای دینار خواهد بود.
وی گفته بود که ۲۵۰ دینار به مسافران عتبات از آغاز نام نویسی نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از هفتم مرداد ماه اختصاص می یابد.
حجت الاسلام محمدرضا فقیهی اظهار کرد: متاسفانه اختصاص دینار عراقی به دانشجویان نیز امکان پذیر نشد و در نهایت مقرر گردید تا ۱۰ شهریورماه دانشجویان عازم به عتبات از ارز دولتی بهره مند شوند.
وی با بیان این که ارایه ارز دولتی از ۱۱ شهریورماه برای دانشجویان عازم به عتبات دیگر امکان پذیر نخواهد بود یادآورشد: دانشجویان باید برای سفر به عتبات ارز آزاد تهیه کنند و ستاد عمره و عتبات نیز سعی کرده با افزایش میزان وام این افزایش نرخ را تعدیل کند.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: بر همین اساس وام قرض الحسنه ۱۳ میلیون ریالی سفر زمینی با کارمزد ۴ درصد به ۲۰ میلیون ریال و وام سفر هوایی به ۳۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ کاروان از زوج های دانشجو، استادان و کارکنان دانشگاه و دانشجویان مجرد به سفر عتبات اعزام شده اند که ۴ مورد آن زمینی و مابقی هوایی بوده است.

** اعزام تمامی دانشجویان به کربلا برای دعای عرفه 
فقیهی در ادامه اظهار داشت: برای روز عرفه برنامه ویژه ای در کربلای معلی و در فضای مقدس بارگاه امام حسین (ع) تدارک دیده شده است و کاروان هایی که در نجف هستند در صورت تمایل به کربلا برای این مراسم اعزام و سپس باز خواهند گشت. 
وی گفت: خوشبختانه بیشتر افراد ثبت نام کننده از متاهلین هستند و تا اول آبان ماه سال جاری اعزام کاروان های دانشجویی ادامه داشته و سه روز قبل از اربعین اعزام ها به پایان می رسد. 
فقیهی با تاکید بر اینکه ۱۸۶ کاروان برای نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۱۶ کاروان هوایی و ۷۰ کاروان زمینی در این دوره به عتبات اعزام خواهند شد. 
این مسئول با بیان اینکه بیش از نیمی از اعزام ها مربوط به دو وزارتخانه 'بهداشت و درمان و آموزش پزشکی' و 'علوم، تحقیقات و فناوری' بوده است، اظهار داشت: در دوره گذشته ۶۲.۲ درصد مجموع اعزامی ها برای اولین بار به عتبات مشرف شده بودند. 
وی با اشاره به اینکه روحانیون و مدیران مجرب و دانشگاهیان برای کاروان های اعزامی انتخاب می شوند، گفت: برای اعزام هشت هزار نفر برنامه ریزی شده که در صورت افزایش پروازها به عراق، ظرفیت افزایش می یابد. 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا