ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ثبت سرویس‌های ارتباطی به مشترکان اطلاع‌رسانی می‌شود

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: تمامی سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات که برای متقاضیان ثبت می‌شود، در قالب پیام کوتاه از طریق سامانه استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین اپراتورهای مخابراتی به شماره تلفن همراه آنان اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، مجید حقی با اشاره به اینکه مسئولیت قانونی تخلف یا هرگونه سوء‌استفاده از سرویس‌های ارتباطی با مالک است، گفت: اطلاع‌رسانی سرویس‌های ثبت‌شده به نام مشترکین با هدف احراز هویت مشترکین، اطلاع‌رسانی دقیق مالکیت سرویس‌های ارتباطی، اصلاح مغایرت‌های مالکیتی ایجاد شده به دلیل عدم نقل و انتقال مالکیت یا جمع‌آوری نکردن سرویس‌های واگذارشده قبلی و جدید انجام می‌شود.

وی افزود: چنانچه سرویس ارتباطی شامل تلفن همراه، تلفن ثابت، سرویس ADSL، TD-LTE برای هر یک از مشترکین در اپراتورهای مخابراتی ثبت شود به یکی از شماره تلفن‌های همراه ثبت‌شده به نام مشترک اطلاع‌رسانی می‌شود و در صورتی که مشترک این پیامک را دریافت کند ولی از سرویس دایرشده اطلاعی نداشته باشد، باید به اپراتور ذکر شده در متن پیامک مراجعه کرده و برای تعیین تکلیف سرویس اقدام کند.

همچنین بخوانید

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره ثبت سرویس تلفن ثابت به نام مشترکین در شرکت مخابرات ایران عنوان کرد: این دسته از مشترکین می‌توانند از طریق تماس با شماره ۲۰۲۰ شرکت مخابرات ایران پیامک دریافت شده درباره ثبت تلفن ثابت به نام خودشان را پیگیری کنند.

حقی تاکید کرد: اگر مشترکان در این زمینه شکایتی دارند می‌توانند شکایت خود را با ذکر شماره، نام و نوع سرویس در سامانه پاسخگوئی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس www.۱۹۵.ir یا تماس با شماره تلفن ۱۹۵ اعلام کنند تا اپراتور مربوط آن را پیگیری کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا