بانکبانک و بیمهبورس اوراق

عملکرد بانک تجارت سهامداران را امیدوار کرد

تصویب صورت های مالی بانک تجارت برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ، سهامداران را به عملکرد این بانک امیدوار کرد .

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده این بانک که روز دوشنبه ۲۹ مرداد به ریاست سمیع رییس هیات مدیره بانک و با حضور ۸۶ درصد سهامداران و یا نمایندگان قانونی آنها ، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد، امیر مسعود رزازان معاون مالی مدیر عامل این بانک با اشاره به فضای رقابتی موجود برای جذب منابع گفت : افزایش شدید نرخ سود سپرده ها و انباشت بخش قابل توجهی از دارایی های بانکها در سرفصل های مطالباتی از مهمترین چالش های شبکه بانکی محسوب می شود .

همچنین بخوانید

عملکرد بانک تجارت سهامداران را امیدوار کرد

وی با اشاره به بازگشایی نماد بانک تجارت در بورس یادآورشد : در روزهای ابتدایی امسال نماد بانک تجارت پس از ۸ ماه بازگشایی و مورد استقبال واقع شد . این روند امیدوارکننده ، بیانگر اعتماد سهامداران و مشتریان با وجود شرایط دشوار کنونی نسبت به بانک تجارت است. وی افزود : ذینفعان بانک به این موضوع واقف هستند که بخش عمده ای از مشکلات بانک تجارت ریشه در مشکلات کلان اقتصادی کشور دارد . برغم این مشکلات ، هیات مدیره بانک با تکیه بر پتانسیل های درونی بانک و بهره گیری از فرصتها و حمایت های بیرونی تمام تلاش خود را برای برون رفت از این شرایط به کار بسته است.

معاون مالی بانک تجارت شرایط اقتصادی موجود را عاملی بازدارنده در پیشبرد چشم انداز و اهداف ۴ ساله طراحی شده برای بانک بر شمرد وگفت: در شرایط فعلی مدل کسب و کار همه بانکها با زیان همراه است. رکود بازار حتی ادامه حرکت مثبت بانک در زمینه فروش املاک مازاد را تحت الشعاع خود قرار داده است . در این شرایط هر حرکت بانک تبعات خاص خود را به دنبال دارد. به عنوان نمونه بستن ۲۱۰ شعبه بانک طی سال جاری را در برنامه داریم که بستن هر کدام از این شعب با مقاومت ها مقامات استانی همراه است.

رزازان ، محورهای سه گانه مورد نظر برای ایجاد تحول در این بانک را برشمرد و گفت: افزایش تحرک و پویایی در ارکان بانک ، انجام اصلاحات اساسی در ساختارهای مالی و عملیاتی و طراحی روشهای نوین تامین مالی پروژه های بزرگ کشور از جمله محورهایی است که با اجرای آن تاثیرات مثبتی را در عملکرد بانک شاهد خواهیم بود.

در ادامه این جلسه گزارش بازرس قانونی بانک قرائت و پاسخ موارد مطرح شده در گزارش از سوی رزازان معاون مالی بانک تجارت ارائه شد. تعدادی از سهامداران بانک نیز به طرح موضوعاتی در خصوص عملکرد و صورتهای مالی بانک تجارت پرداختند که بیان توضیحات لازم از سوی مسئولین بانک را به دنبال داشت.

در خاتمه صورتهای مالی بانک تجارت برای عملکرد مالی منتهی به پایان اسفند سال ۹۶ با اکثریت آرا به تصویب سهامداران این بانک رسید.

منبع
اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا