بانک و بیمهطلا و ارز

حفظ صنعت هواپیمایی مهمتر از قیمت بلیت است

وزیر راه: در شرایط فعلی، حفظ صنعت هواپیمایی از قیمت پرواز‌ها برای کشور بسیار مهمتر است و باید بتوانیم این صنعت را از گزند تحریم‌ها حفظ و در حرکت نگه داریم.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عباس آخوندی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: هم اکنون ۴۵ تا ۵۵ درصد هزینه های تمام شده قیمت بلیت هواپیما متاثر از قیمت ارز است و اینکه بگوییم تحولات ارز روی قیمت بلیت تاثیر ندارد حرف دقیقی نیست.
وی افزود: از شرکتهای هواپیمایی خواسته ایم قیمت بلیت ها را روی پایگاههای اینترنتی خود منتشر کنند و در تلاش هستیم سهم پروازهای چارتر را از سبد پروازها به شدت کاهش دهیم و محدود کنیم چراکه افزایش قیمت ها در پروازهای چارتر خیلی بیشتر از قیمت رسمی شرکتهای هواپیمایی است.
وزیر راه و شهرسازی به مردم توصیه کرد: بلیت هواپیمای خود را از خود شرکت های هواپیمایی تهیه کنند چراکه این قیمتها متعادلتر است و مشمول تخلفات پروازهای چارتری نیست.
وی صنعت هواپیمایی را مهمترین صنعتی دانست که به دلیل ویژگی های خاص آن، از تحریم های آمریکا آسیب می بیند و افزود: خوشبختانه شرکت های هواپیمایی و صنعت هواپیمایی ایران تجربه تحریم های گذشته و نحوه اداره آن را دارند بنابراین حفظ و سرپا نگهداشتن این صنعت مهمترین سیاست ما در شرایط فعلی است.
آخوندی تاکید کرد: در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز گزارش کاملی از وضعیت تحریم ها و تاثیرات آن و راه حل های مقابله با این تحریم ها در صنعت هواپیمایی ارائه دادیم و با شرکتهای هواپیمایی نیز هماهنگی های گسترده ای شده است که بتوانند به حیات خود در بالاترین و بهترین شرایط ممکن ادامه دهند .
وی بخش خصوصی را مهمترین بخش فعال در صنعت هواپیمایی دانست و گفت: سیاست مهم ما حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این صنعت است که البته این سیاست از گذشته در کشور وجود داشته و بجز ایران ایر، سایر خطوط هواپیمایی ایران وابسته به بخش خصوصی هستند.

همچنین بخوانید
منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا