بورسبورس اوراق

رشد بی محابای بورس و یک رکوردشکنی دیگر

هفت کانال شکنی در سه روز معاملاتی، یکی از بهترین مشخصه های موفقیت بورس تهران نسبت به ادوار گذشته است. برهمین اساس، امروز نیز نماگر شاخص بازار سهام با رشد دو هزار و ۷۱۸ واحدی به کانال ۱۳۷ هزار واحدی وارد شد. شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش ۲۱۶ واحدی عدد ۱۹ هزار و ۹۰۶ واحد را به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بورس تهران امروز نیز شاهد تقاضای بسیار زیاد سهام از سوی سهامداران بود. این تقاضا که عمده آن در صنایع فلزی – معدنی بود منجر به صف نشینی در بسیاری از نمادهای این گروه ها شد.

بر اساس این گزارش، با رشد صورت گرفته در معاملات امروز ، بازدهی شاخص از ابتدای سال به ۴۲ درصد و یکساله نیز ۶۷ درصد ثبت شده است.

امروز معاملات بازار در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با ۴۲۷واحد، ملی صنایع مس ایران با ۲۹۲ واحد و معدنی و معدنی گل گهر با ۲۴۷ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۷۲۷میلیارد و ۵۹۶ میلیون تومان رسید، که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۹۰۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۳۱ هزار و ۹۲۸ نوبت داد و ستد بود.

بررسی تغییر مالکیت بازار سهام حاکی از تداوم حضور پرقدرت حقیقی ها در سمت خرید است. به این ترتیب، خالص تغییر مالکیت بازار سهام به حدود ۱۱۵ میلیارد تومان رسید که از سمت بازیگران حقوقی به حقیقی بود.

عمده خرید حقوقی ها امروز در نمادهای “پارس”،”کاوه” و “های وب” بود، در مقابل اما حقیقی ها بیشترین خرید را در نمادهای “فولاد”،”فملی” و گکل” داشتند.

امروز نیز مانند روز گذشته برترین صنعت از نظر رشد ارزش معاملات، فلزات اساسی بود که این مولفه به ۲۴۶ میلیارد تومان رسید.

مهمترین خبر امروز بازار سهام مربوط به بازگشایی نماد “های وب” بود. سهام شرکت داده گستر عصر نوین پس از توقف طولانی، امروز با محدودیت نوسان ۲ درصدی قیمت و با استفاده از مکانیزم حراج به مرحله بازگشایی رسید. در ابتدای معاملات این سهم با صف فروش سنگین ۱۴۰ میلیونی در قیمت ۵۸۶ تومان همراه شد و در پایان با قیمت ۵۷۷ تومان به کار خود پایان داد.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا