امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

صید فانوس ماهیان با ۸۰ فروند شناور

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر ۸۰ فروند شناور در حوزه صید فانوس ماهیان دریای جنوب فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاپور کاکلکی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: شناورهای صیادی در آب های ایران بصورت مالکیت تمام یا اجاره به شرط تملیک هستند.

 

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: تمامی شناورهای اجاره ای مربوط به چین نبوده بلکه صیادان این کشتی ها را از سایر ممالک دنیا مثل اندونزی، کره و غیره به ایران آورده اند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: فانوس ماهیان در وضعیت موجود به جهت تامین خوراک ۲۰ کارخانه تولید پودر ماهی در کشور صید می شوند.

وی ضمن اشاره به اینکه پودرماهی در تغذیه انواع آبزیان مانند ماهی، میگو و غیره مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: در حال حاضر نیمی از تولید و پرورش میگو در ایران وابسته به این پودر است.

کاکلکی تصریح کرد: سالانه در کنار صید ۱۷ هزار تن فانوس ماهی هشت هزار تن ماهی یال اسبی نیز به تور صیادان می افتد.

وی با بیان اینکه ماهی یال اسبی حرام گوشت است، گفت: تمامی این ماهی ها به خارج از کشور صادر و ارزآوری خوبی برای مملکت به همراه دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در ادامه ضمن اشاره به صید ۷۲۵ هزار تنی در کشور افزود: از این میزان هشت هزار تن ماهی یال اسبی حرام گوشت و دو هزار تن ماهی تجاری توسط ۸۰ فروند شناور مدنظر صید می شود که رقم قابل توجهی نیست.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا