بانک و بیمهطلا و ارز

آرامش به بازار ارز باز می‌گردد

رییس‌اتحادیه طلا و جواهر حذف دلار از مبادلات اقتصادی را راهکار بانک مرکزی برای ایجاد تعادل در بازار ارز دانست و عنوان کرد: اگر این سیاست همراه با پاسخگویی به نیاز مردم باشد به‌ طور قطع تاثیرگذار است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایبنا، آیت محمدولی در خصوص حذف دلار از سامانه سنا و چرخه مبادلاتی اقتصاد کشور گفت: با توجه به وضعیت کشور، مسئولان اقتصادی از جمله بانک مرکزی به‌ منظور برقراری تعادل در بازار هر راهکار و سازوکاری را امتحان می‌کنند.

وی تصریح کرد: بانک مرکزی قصد دارد با سیاست‌گذاری اقتصاد بازار را نظم بخشد و با مدیریت سیاست‌های اقتصادی در این بخش سعی در ایجاد تعادل در بازار ارز دارد. محمدولی افزود: البته این مهم آسان به دست نمی‌آید و امیدواریم با اعمال این اقدامات، اهداف بانک مرکزی در بازگرداندن آرامش به بازار ارز و سکه محقق شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که آیا حذف دلار از چرخه مبادلاتی کشور در ایجاد تعادل در بازار ارز موثر است؟ اظهار داشت: اعمال سیاست بانک مرکزی در کل مجموعه اقتصاد بازار، اگر همراه با تامین تقاضای مردم باشد به‌ طور قطع در ایجاد تعادل در بازار ارز اثرگذار است.

محمدولی تاکید کرد: این اقدام برای تنظیم بازار ارز بوده و پس از آن و با عملی شدن سیاست‌های دولت در بسته ارزی، آرامش به بازار ارز برمی‌گردد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا