امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

قیمت کود یارانه‌ای افزایش نخواهد یافت

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه قیمت کودهای یارانه ای در سال جاری افزایش نخواهد یافت،تصریح کرد: با متخلفان در این زمینه برخورد جدی می شود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، حمید رسولی گفت: طبق هماهنگی های انجام شده با سازمان های جهاد کشاورزی استان ها، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مذاکرات فشرده با شرکت های پتروشیمی تولیدکننده کود اوره در کشور، مقرر شد که کود اوره سهمیه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طبق برنامه در اختیار این شرکت قرار بگیرد و  در روزهای اخیر این کار آغاز شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در چند هفته اخیر به دلیل مشکلاتی که در تحویل کود اوره بروز کرده بود، برخی سودجویان در بازار اقدام به توزیع کود اوره با قیمت های غیرمصوب کردند؛ هم اکنون با اقدامات انجام گرفته، جلوی این سودجویی ها گرفته شده اما آن ها هم چنان تلاش می کنند با شایعه پراکنی و ایجاد جو روانی منفی میان کشاورزان، به متلاطم کردن فضای بازار ادامه دهند. به همین خاطر، اعلام می کنیم که شرکت خدمات حمایتی در حفظ روند تامین و توزیع کود اوره با قیمت مصوب و ثابت بسیار مصمم است.

همچنین بخوانید

این مقام مسئول ادامه داد: ما متخلفان را تحت پیگرد  قانونی قرار داده و این موضوع را به جد دنبال می کنیم،   به همین خاطر هم این شرکت طی مکاتبه با سازمان تعزیرات حکومتی، پس از اعلام موضوع یارانه ای بودن این کود و لزوم نظارت و کنترل هرچه بیش تر در عرضه ی آن صرفا ازطریق شبکه ی رسمی کارگزاران این شرکت، برخورد جدی با متخلفین توسط واحدهای استانی سازمان های تعزیرات حکومتی را  خواستار شد.

رسولی اضافه کرد: ضمنا طی مکاتبه ای با روسای سازمان های جهادکشاورزی استان های سراسرکشور؛ از آن ها خواستیم تا به منظور نظارت و کنترل هرچه بیش تر بر عرضه و توزیع کودهای یارانه ای به ویژه کود اوره دستورات لازم را به زیرمجموعه های خود ارائه کنند ضمن اینکه هماهنگی کاملی با سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و هم چنین سازمان تعزیرات حکومتی در استان خود جهت معرفی و پیگرد متخلفین سودجو داشته باشند.

وی تاکید کرد:کشاورزان از ثبات قیمت کود اوره و تامین آن به ازای هرکیسه ۵۰ کیلوگرمی ۳۸۵۰۰۰ ریال، اطمینان لازم داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا