امور زیربناییتعاون و اشتغال

۱۰ کارآفرین برتر ملی معرفی شدند/کارآفرینان؛ پهلوانان جنگ اقتصادی

در دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر با معرفی ۱۰ کارآفرین به عنوان کارآفرینان برتر ملی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر صبح امروز با حضور محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و جمعی از مسئولان برگزار شد.

عیسی منصوری در این جشنواره با اشاره به اینکه کارآفرینی در این شرایط جنگ اقتصادی دشوار است، گفت: از کارآفرینانی که در شرایط عدم قطعیت اقتصادی به فعالیت خود ادامه می دهند، باید تقدیر ویژه کرد.

همچنین بخوانید

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: افرادی که در شرایط جنگ اقتصادی به فعالیت کارآفرینانه خود ادامه می دهند را می توان پهلوانان این جنگ معرفی کرد.

در این جشنواره همچنین رحیم سرهنگی مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت کار با تشریح فرآیند برگزاری این جشنواره گفت: برای برگزاری دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر از نیمه دوم سال گذشته ثبت نام از کارآفرینان در سامانه www.karafarinanebartar.ir آغاز شد.

وی با اشاره به ثبت نام ۶۱۵۸ کارآفرین در این سامانه در ۳۱ استان کشور گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان ۸۰ درصد را مردان و ۲۰ درصد را زنان تشکیل داده اند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: از افراد ثبت نام کننده در سامانه جشنواره ، ۲۰ درصد کارافرینان در حوزه کشاورزی، ۴۱ درصد در بخش صنعت و ۳۹ درصد در بخش خدمات فعالیت می کردند.

مدیرکل توسعه کارافرینی و بهره وری نیروی کار وزارت کار ادامه داد: در این فرایند ۴۳۱۲ طرح از مرحله اول که شامل دلایل حضور در جشنواره و ورود به عرصه کارآفرینانه و پاسخ به سوالات نوآوری بود، به مرحله بعد راه یافتند و در مرحله دوم داوری که مربوط به گردش مالی و اشتغال طرح ها بود، ۳۴۹ طرح به مرحله بعد راه پیدا کردند.

سرهنگی با بیان اینکه طرح های کارآفرینانه توسط ۳ داور بومی، غیر بومی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفتند، تاکید کرد: پس از ارزیابی طرح ها توسط داوران مربوطه و تعیین امتیاز، بازدید میدانی از طرح ها صورت گرفت و پس از پایش امتیازها و بررسی نتیجه بازدیدهای میدانی، در نهایت ۱۶۷ کارآفرین به عنوان برگزیدگان استانی انتخاب شدند و از این تعداد نیز ۸۱ نفر در بخش صنعت، ۴۵ نفر در بخش کشاورزی و ۴۱ نفر در بخش خدمات فعالیت می کردند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: نتایج بررسی میانگین رشد ۴ ساله طرح های کارآفرینانه در نهایت منجر به این شد که ۴۲ طرح جهت ارزیابی در سطح ملی انتخاب و نسبت به بازدید میدانی و ارزیابی آنها توسط داوران اقدام شود.

سرهنگی ادامه داد: از ۴۲ طرح ارزیابی شده در سطح ملی، ۱۰ طرح در بخش کشاورزی، ۱۶ طرح در بخش صنعت و ۱۶ طرح نیز مربوط به بخش خدمات بودند.

مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت کار بیان کرد: بعد از بازدید میدانی از طرح های کارآفرینان منتخب توسط داوران ملی و جمع بندی نتایج داوری ها، در کارگروه علمی و شورای سیاست گذاری جشنواره، در نهایت ۱۰ کارآفرین به عنوان کارآفرین برتر ملی در سال ۹۶ برگزیده شدند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا