انرژی

نماینده زابل: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان زلزله نیست که مسؤولان غافلگیر شوند

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان مثل زلزله یک شبه نمی آید که مسؤولان غافلگیر شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حبیب‌الله دهمرده در خلال بررسی لایحه حمایت از خاک در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: ریزگردهای سیستان، امان مردم را برده است.

نماینده مردم زابل در مجلس مدعی شد: در شرایطی که مردم محلی با مشکلات عدیده بادهای ۱۲۰ روزه و ریزگردها دست به گریبان هستند، مسوولان نسبت به مشکلات مردم بی‌ تفاوت هستند.

همچنین بخوانید

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: صدا و سیما به صورت مرتب برنامه‌های مختلفی را درخصوص این معضل و سرعت باد و ریزگردهای منطقه سیستان روی آنت می‌برد.  از دولت و مجلس انتظار دارم یک بار برای همیشه گام اساسی بردارند تا مشکلات عدیده مردم در این منطقه حل شود. بادهای ۱۲۰ روزه مثل زلزله یک شبه نمی آید که مسؤولان را غافلگیر کند.

دهمرده همچنین خشکسالی‌های چندین ساله منطقه سیستان را موجب تشدید مشکلات مردم محلی دانست.

مهرداد  لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس هم گفت: پنهان کردن مشکلات کشور در حوزه خاک و ریزگردها به صلاح نیست و هیچ اشکالی ندارد که دنیا بداند در این حوزه متحمل چه سختی‌ها و مشکلاتی هستیم.

وی ادامه داد: در بررسی لایحه خاک باید ابعاد زیست محیطی ملاک تصمیم‌گیری قرار گیرد نه ابعاد سیاسی ریزگردها، بنابراین نباید سازمان انرژی اتمی را از شمار دستگاه‌های مسؤول در حوزه خاک مستثنی کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا