بانک و بیمهطلا و ارز

امکان از بین رفتن نقش دلار به عنوان ذخیره ارزی جهانی

وزیر خارجه روسیه گفت: در حالی که کشورهای بیشتری به سمت استفاده از ارزهای خود در مبادلات تجاری می‌روند، نقش دلار به عنوان ذخیره ارزی جهانی ممکن است از بین برود.

به گزارش راشا تودی، سرگی لاوروف گفت: کشورهای بیشتر و بیشتری در حال فاصله گرفتن از دلار و استفاده از ارزهای داخلی خود و یا ارزهای قابل اعتماد تر هستند و این موضوع در خصوص کشورهایی که حتی توسط آمریکا تحریم نشده‌اند هم دیده می‌شود. وی با انتقاد از تحریم ترکیه گفت چنین اقداماتی به تجارت جهانی صدمه می‌زند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، وی افزود: بار دیگر می‌گویم که تحریم ها غیرقانونی هستند و به روابط اقتصادی کشورها خدشه وارد می‌کنند. تنبیهات اقتصادی آمریکا غیرقانونی هستند. وی گفت آمریکا با اعمال تحریم ها، متحدان خود را نیز مجازات می‌کند و این سیاست بخشی از مبنای تعامل معمولی نیست و نخواهد توانست برای مدتی طولانی توسط آمریکا استفاده شود.  

مولود چاووش اوغلو- وزیر خارجه ترکیه- نیز یکی دیگر از کسانی است که با محکوم کردن تحریم های آمریکا گفته است: امروز آمریکا ترکیه را تحریم می‌کند و ممکن است فردا این تحریم ها را علیه هر کشور اروپایی دیگری اعمال کند. اگر آمریکا خواهان احترام گذاشتن جامعه جهانی به خود است باید به منافع دیگر کشورها احترام بگذارد.

انتقادات ترکیه و روسیه از آمریکا در شرایطی بیان می شود که سه روز پیش و به دنبال اعمال تحریم یک شرکت حمل و نقل چینی توسط آمریکا به دلیل نقض تحریم های کره شمالی، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه ای سیاست تحریمی آمریکا را محکوم کرد.

استیون منوچین- وزیرخزانه‌داری آمریکا- گفته است آمریکا به اعمال تحریم بر ضد کشورها و شرکت‌هایی که با نقض تحریم‌های این کشور باعث افزایش درآمد کره شمالی شوند ادامه خواهد داد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا