صنعت، معدن، تجارتمعدن

ذخیره معدن انگوران روی شیب کاهشی

رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: ذخیره معدن انگوران با توجه به گذر زمان و عدم اکتشاف های جدید روند کاهشی به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یوسف مرادلودر برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر عمده نیازهای مواد اولیه صنعتگران روی و سرب کشور از این معدن تامین می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه معدن انگوران یکی از معادن بزرگ دنیاست، اظهارداشت: صنعت روی از ۲۳ سال قبل تاکنون با تکیه بر معدن مزبور فعالیت های خود را به پیش برده است.

همچنین بخوانید

رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: معدن انگوران یکی از معادن خوب دنیاست چرا که از عیار بالاو ناخالصی کمتری برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه ذخیره معدن انگوران با توجه به گذر زمان به تدریج روی شیب کاهشی قرارگرفته است، افزود: اگر بخشی از درآمد معدن صرف اکتشاف های جدید شود دستکم معدن مزبور می تواند برای ۲۰ سال دیگر مواد اولیه صنایع روی ایران را تامین کند.

مرادلو در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از دولت به ویژه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران مبنی بر واگذاری معدن سرب و روی «مهدی آباد یزد» به بخش خصوصی اظهارداشت: این بخش در هر زمینه ای ورود پیدا کند با حداکثر توان کارها را به سمت جلو پیش خواهد برد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: واگذاری این معدن به بخش خصوصی یک اقدام مثبت و روبه جلو ارزیابی می شود.

رئیس انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران با بیان اینکه در حال حاضر ماهانه سه میلیون تن برداشت ماده معدنی از معدن مهدی آباد یزد انجام می شود، افزود: چشم امید صنعت استراتژیک سرب و روی ایران به این معدن است.

وی تصریح کرد: معادن سرب و روی نقش مهمی در افزایش درآمدهای ارزی، اشتغال افزایی، پویایی تولید و رشد اقتصادی در کشور دارند.

مرادلو در ادامه یادآورشد: قرار براینکه با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته از اواخر سال آینده ۲۰۰ هزار تن کنسانتره ۳۵ درصد در معدن مهدی آباد وارد مدار شود.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و الهام مصطفوی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا