بانکبانک و بیمه

نصب کارتخوان در مطب‌ها اجباری نیست


رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ما پیگیری می کنیم که برای سهولت کار مراجعان به مطب ها از این دستگاه استفاده کنند اما کارتخوان نقشی در پرداخت مالیات پزشکان ندارد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)، ایرج فاضل گفت: کارتخوان یک وسیله ای رفاهی برای مراجعه کنندگان به مطب ها است و به همه پزشکان توصیه می کنیم که برای سهولت کار مراجعان از آن استفاده کنند اما معتقدیم نصب کارتخوان در مطب ها اجباری نیست.

فاضل گفت: اینکه نیمی از پزشکان مالیات پرداخت نمی کنند، اظهار غیرمسئولانه و بی اساس است و برخی تیترها نیازمند پیگیری است. یکی از مسئولان این آمار را اعلام کرده بود که از نظر ما بی اساس است و پیگیری لازم را در این زمینه انجام داده ایم.
وی تصریح کرد: روزهای حساسی پشت سرمی گذاریم و مسائل مهمی مانند پزشکی در مملکت مطرح است و گاهی دیده می شود در چنین شرایطی اخبار نه چندان مهم درصدر و اخبار مهم بی اهمیت شمرده می شوند.
فاضل اظهار داشت: در آستانه روز پزشک قرار داریم و معتقدیم باید به جای روز پزشک، روز اخلاق پزشکی داشته باشیم تا سیر مسائل اخلاقی در جامعه بیشتر در اولویت باشد. پزشکی باید از برخی لغزش ها که در سایر قسمت های اجتماع است، مصون بماند.
وی در پاسخ به این سوال که در شرایط حساس کشور چه باید کرد و آیا مشابه این شرایط در ۴٠ سال گذشته داشته ایم، افزود: پزشکی به دلیل حساسیت امر بیشتر از همه درگیر است؛ ما با تحریم ها روبه رو می شویم، همه درگیر می شوند و از این رو نگران مسائل پزشکی و سلامت مردم هستیم. آثار تحریم ها نشان می دهد که ممکن است با شرایط سخت تری مواجه شویم پس باید مسائل را با دنیا حل کنیم تا از این دست اندازها عبور کنیم.
فاضل اضافه کرد: باید آینده ای امیدبخش را داشته باشیم؛ ما فکر می کنیم نظام پزشکی نیاز به آرامش و دفاع از حقوق مردم دارد و از امواج تند رسانه ای باید دور باشیم و این درحالی است که در مواردی که لازم بوده، خبررسانی شده است.
به نوشته ایرنا، وی ادامه داد: پزشکی یک حرفه ای ویژه است و اگر وارد دست انداز شود، مردم بیشتر ضربه می خوردند بنابراین باید بیشتر به سمت آرامش پیش رفت.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا