صنعتصنعت، معدن، تجارت

تعمیر شناورهای کشتیرانی و نفتکش در بندرعباس متمرکز می شود

استاندار هرمزگان گفت: دادن سفارش و متمرکز شدن تعمیر شناورهای دو مجموعه کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ایزوایکو در بندرعباس از مهم ترین تصمیم های اتخاذ شده در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایرنا، فریدون همتی روز شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان اظهار داشت: دو مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی قرار دارند که انتظار می رود با دادن سفارش های ساخت و تعمیرات کشتی به مجتمع کشتی سازی در بندرعباس، به تحقق اهداف کلان و ایجاد اشتغال بیشتر کمک کنند.
رییس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان ادامه داد: مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با ساخت کشتی ها و سکوهای نفتی، تجربه های موفقی داشته و توانمندی داخلی در این عرصه ها را به اثبات رسانده است.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: مجموعه کشتی سازی باید با توجه به فضای رقابتی، بتواند کارها را با کیفیت و سرعت مناسب و منطبق بر نیازهای جدید انجام و تحویل دهد.
به گفته همتی، قرارداد شرکت پرشیا هرمز که نقش مشترک میان مجموعه کشتیرانی و کشتی سازی دارد به مدت ۱۰ سال دیگر تمدید خواهد شد.
وی ادامه داد: بر این اساس ضمن رفع مشکل ها و اختلاف های گذشته همکاری ها در سطح بهتری ادامه می یابد.
استاندار هرمزگان بیان داشت: مجتمع کشتی سازی روند رو به رشدی در سال های گذشته داشته و می توان به تحول بیشتر این مجموعه امیدوار ماند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا