صنعتصنعت، معدن، تجارت

رشد ۷۵ درصدی عرضه تولیدات فولاد مبارکه

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه از رشد ۷۵ درصدی عرضه محصولات شرکت مزبور از سال ۹۴ تا چهار ماهه منتهی به تیرماه سال جاری به بازار داخلی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد تاج میرریاحی در برنامه «فولاد ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: حجم واردات محصولات فولادی در سال ۹۴ به میزان ۳.۶ میلیون تن بوده که این میزان در سال ۹۶ به دو میلیون و ۲۶۰ هزار تن رسیده است.

وی همچنین اظهارداشت: این آمار و ارقام نشان از افت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تنی واردات و در برابر دو میلیون و ۴۰۰ هزار تنی عرضه اضافه تر انواع محصولات شرکت فولاد مبارکه به بازار حکایت دارد.

همچنین بخوانید

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید واحد نورد گرم این مجموعه هفت میلیون تن در سال است.

وی در ادامه افزود: فولاد مبارکه در حال حاضر توان تامین تمامی نیازهای داخلی را ندارد چرا که خیلی از ورق های مورد نیاز خارج از دامنه تولید این مجموعه است.

تاج میر ریاحی تصریح کرد: شرکت مزبور در شرایط فعلی توان تولید ورق ها با ضخامت بالای ۱۶ و پائین تر از دو میلیمتر را ندارد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: اگر شرایط در کشور به نحوی باشد که شرکت های دیگر فولادی بتوانند با ظرفیت کامل تولید کنند به یقین می توان تمامی نیاز داخلی به محصولات فولادی را تامین کرد.

مدیر پشتیبانی فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه افزود: متاسفانه به جهت بروز اتفاقات و نوسانات در کشور برخی از واحدها نمی توانند از تمامی ظرفیت های موجود در جهت تولید استفاده کنند به همین سبب بخشی از تقاضاها در جامعه بدون جواب باقی می ماند.

برنامه «فولاد ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که روزهای چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۶ به مدت ۲۵ دقیقه به تهیه کنندگی «فرزانه صادقیان» بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا