بورسبورس اوراق

«شپدیس» تعدیل مثبت داد/ زیرمجموعه های صدر تامین وثیقه شدند

اولین روز از هفته با ۱۶ توقف، ۱۲ بازگشایی و سه تعلیق همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بیست و هفتمین روز از مرداد ماه امسال مصادف بود با رشد ۱۰۵۹ واحدی شاخص بورس تهران. امروز پیام های ناظران بازارهای بورس و فرابورس بیشترین تاثیر را همچنان از نوسان قیمت نمادهای حاضر در دو بازار گرفتند. در این روز «شپدیس» از تعدیل مثبت گفت و «کفرآور» به خاطر خبر فروش زمین خود برای مدت کوتاهی متوقف شد.

بورس:

•    «کفرا» وثیقه شد: یکی از نمادهایی که امروز متوقف شد٬ نماد معاملاتی شرکت فرآورده های نسوز ایران (کفرا) بود. این نماد پس از آن متوقف شد که شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین ۵۹.۷۳ درصد از سهام خود (معادل ۱۳۳ میلیون سهم) در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران را جهت انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به وثیقه گذاشت.

•    سهام «کخاک» به وثیقه گذاشته شد: نماد معاملاتی شرکت صنایع ‌خاک ‌چینی ‌ایران (کخاک) با توجه به توثیق ۱۷۲ میلیون سهم این شرکت توسط شرکت سرمایه گذاری صدرتامین، متوقف شد. این شرکت اعلام کرده است که شرکت سرمایه گذاری صدرتامین (سهامی عام) به عنوان سهامدار عمده شرکت ۵۹.۸۵ درصد از سهام تحت تملک خود از شرکت خاک چینی ایران را به منظور انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، به وثیقه گذاشته است.

•    «شپدیس» تعدیل مثبت داد: نماد معاملاتی پتروشیمی پردیس (شپدیس) امروز به دلیل لزوم ارائه توضیخات درخصوص نرخ خوراک مصرفی خود و به تبع آن سود پیش‌بینی شده شرکت، متوقف شد. این شرکت طی این توضیحات اعلام کرد که سود سال مالی ۹۷ علاوه بر مبنای نرخ تسعیر برای محاسبه نرخ ریالی گاز خوراک و همچنین نرخ ارز در بازار ثانویه در ماه آینده، به نرخ اعلامی گاز خوراک و نرخ‌های یوتیلیتی دریافتی از پتروشیمی مبین بستگی دارد. با فرض اینکه نرخ دلار بازار ثانویه هشت هزار و ۸۰ تومان، نرخ هر مترمکعب گاز خوراک ۱۲ سنت و نرخ سرویس های جانبی دریافتی از مبین برابر با آخرین صورتحساب دریافتی در چهار ماهه ابتدای سال باشد، سود هر سهم شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۷، مبلغ ۱۸۷ تومان و دو ریال پیش بینی می شود. طی این افزایش سود شرکت پتروشیمی پردیس  تعدیل مثبت ۶۲ درصدی خواهد داد که این امر سود خالص پیش‌بینی شده شرکت را از حدود ۶۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به حدود ۱۱۲۳ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان افزایش می دهد.

این شرکت همچنین اعلام کرد٬ با توجه به اینکه به رغم اعلام رای دیوان عدالت اداری، دولت از قبول و تمکین رای صادره استنکاف ورزیده و کماکان برای اوره داخلی قیمت تکلیفی ۶۱۲۵ ریال به ازای هر تن را اعمال می‌کند٬ از طریق انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی و سازمان برنامه و بودجه پیگیر اخذ مابه‌التفاوت نرخ قانونی (۹۵ درصد فوب) و تکلیفی است.

فرابورس:

•    «غگلستا» خبر از برگزاری مناقصه داد: نماد معاملاتی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) امروز متوقف شد. این توقف پس از آن روی داد که شرکت خبر از برگزاری مناقصه در تاریخ ۲۹ مرداد ماه سال جاری به منظور تجهیز خط تولید به دستگاه پرکن خطی شیشه (فیلر شیشه) داد. این شرکت اعلام کرد که در نظر دارد خط پرکن بطری (شیشه) شامل ایستگاه‌های شستشوی بطری، پرکن، درب گذار و شیرینگ با ظرفیت ۵۰۰۰ شیشه در ساعت، را از طریق مناقصه خریداری کند.

•    «کفرآور» خبر از فروش زمین داد: نماد معاملاتی شرکت شرکت فرآورده‌های سیمان شرق (کفرآور) امروز متوقف شد تا خبر از فروش زمین ابراهیم آباد به متراژ ۵۹.۰۰۰ متر مربع بدهد. این شرکت اعلام کرد که طی این مزایده زمین نام برده به شرکت سیمان شرق و تسویه آن از محل مطالبات شرکت سیمان شرق از شرکت فرآورده های سیمان شرق انجام خواهد شد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13970527

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

منبع
اقتصادآنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا