امور زیربناییتعاون و اشتغال

ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه روابط کار آغاز شد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از آغاز ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار خبر داد و گفت: این کار از امروز و با حضور در دفاتر پیشخوان دولت آغاز می‌شود.

مجتبی نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت آغاز ثبت نام از کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار از طریق دفاتر پیشخوان، گفت: این سامانه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف شفاف سازی اطلاعات جامعه کارگری و کارفرمایی راه اندازی شد و تمام کارگران و کارفرمایان باید با حضور در دفاتر پیشخوان نسبت به تشکیل پرونده برای ورود به سامانه اقدام کنند.

وی با اشاره به آمادگی دفاتر پیشخوان استان تهران برای تشکیل پرونده و ثبت نام کارگران و کارفرمایان از امروز، درباره تاخیرهای متعدد برای آغاز ثبت نام گفت: به رغم اینکه زیرساخت‌های ثبت نام آماده بود؛ اما دفاتر پیشخوان باید ابتدا نسبت به ثبت موقعیت دفتر خود در سامانه مدیریت خدمات دفاتر اقدام می‌کردند که تاکنون، حدود ۳۶۰ دفتر پیشخوان استان تهران موقعیت خود را ثبت کردند و آماده ثبت نام از متقاضیان هستند.

معاون امور پستی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور با اشاره به اینکه تعرفه ثبت نام برای کارگران ۵ هزار تومان و برای کارفرمایان نیز ۶ هزار تومان است، ادامه داد: همچنین برای دریافت تعرفه، دفاتر باید نسبت به نصب دستگاه کارتخوان بانکی فعال شدن آن اقدام کنند تا بتوانند خدمات روابط کار را ارائه دهند.

نصیری با بیان اینکه در حال حاضر ثبت نام در سامانه روابط کار صرفا در استان تهران و در دفاتر اعلامی انجام خواهد گرفت، گفت: سایر دفاتر استان تهران نیز در صورت نصب دستگاه کارتخوان و ثبت موقعیت خود در سامانه مدیریت خدمات دفاتر می توانند نسبت به ثبت نام از کارگران و کارفرمایان اقدام کنند.

وی درباره مدارک مورد نیاز برای ثبت نام نیز گفت: کارگران برای مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت کارت ملی وکارت پایان خدمت یا معافیت خود را به همراه داشته باشند. برای کارفرمایان حقیقی نیز داشتن کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت وگواهی جواز کسب الزامی است.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور افزود: کارفرمایان حقوقی نیز باید با کارت ملی و آخرین روزنامه رسمی ثبت شرکت، برای ثبت نام در سامانه جامع روابط کار به دفاتر پیخشوان مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کارگران و کارفرمایان برای ثبت نام در سامانه جامع روابط کار باید فقط یکبار با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند تا بتوانند اطلاعات خود را با ورود به سامانه ثبت کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا