انرژیصوت

افتتاح نخستین نیروگاه گازی کلاس اف در کشور

وزیر نیرو از بهره برداری نخستین نیروگاه گازی کلاس اف کشور به نام کاسپین در استان مازندران خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: نیروگاه های کلاس اف بالاترین راندمان (۵۹ درصد) را دارند.

وی همچنین اظهارداشت: واحد گازی نیروگاه کاسپین با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات وارد مدار شده و واحد بخار این نیروگاه نیز در حال احداث است.

همچنین بخوانید

وزیر نیرو گفت: نیروگاه مزبور با اعتبارات بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه افزود: نیروگاه کاسپین در شهرستان نوشهر استان مازندران در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث و از لحاظ زیست محیطی بسیار مثبت تلقی می شود.

اردکانیان تصریح کرد: این پروژه ضمن اشتغال مساحت و میزان مصرف آب کم تاثیر بسیاری مهمی در کیفیت برق و همینطور از بین بردن افت ولتاژ و توسعه طرح های زیر بنایی در منطقه دارد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: برای احداث واحد گازی این نیروگاه ۱۳۰ میلیون یورو و برای واحد بخار نیز به همین میزان هزینه خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: نیروگاه کاسپین ضمن داشتن راندمان بالا بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: هم اکنون در سطح استان مازندران ۶۸ پروژه آب، برق و فاضلاب با اعتبار ۹ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

اردکانیان گفت: اجرای این پروژه ها تاثیر مهمی در توسعه و افزایش رفاه مردم منطقه خواهد داشت.وی افزود: خوشبختانه در سفر دوروزه به استان مازندران علاوه بر افتتاح پروژه نیروگاه کاسپین سه پست برق در شهرهای نوشهر، تنکابن و آمل، یک نیروگاه کوچک ۲۹ مگاواتی در ساری و سیستم انتقال آب رودخانه بابلک به سد البرز به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو بیان داشت: جدا از بهره برداری شش طرح در حوزه آب و برق استان مازندران کلنگ احداث یک نیروگاه آبی نیز در ساری به زمین زده شد.وی در ادامه این مصاحبه بازدید از سد گلورد، هراز و البرز و همینطور نشست با مسئولان محلی را از دیگر برنامه های کاری سفر دو روزه خود به استان مازندران اعلام کرد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا