بین الملل

تغییرات هفتگی قیمت نفت/طلای سیاه باز هم گران شد

با پایان معاملات روز جمعه، قیمت‌های نفت بالا رفت؛ اما مجدد با نگرانی از این که عرضه بیش از حد بر بازارهای آمریکا سنگینی کند، قیمت‌ها از لحاظ هفتگی افت کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، با پایان معاملات روز جمعه قیمت‌های نفت بالا رفت؛ اما با نگرانی از این که عرضه بیش از حد بر بازارهای آمریکا سنگینی کند، قیمت‌ها از لحاظ هفتگی افت کردند؛ این درحالی است که مناقشات تجاری و کند شدن رشد اقتصادی جهان تقاضا برای نفت را کاهش خواهد داد.

قیمت نفت آمریکا برای هفتمین هفته متوالی افت کرد و قیمت بنچ‌مارک بین‌المللی نفت، برنت، هم سومین کاهش متوالی هفتگی خود را به ثبت رساند.

همچنین بخوانید

طارق زهیر، از مدیران تایچه کپیتال در نیویورک می‌گوید: یکی از بزرگترین نگرانی‌ها این است که در صورتی که رشد اقتصادی چین کاهش یابد، تقاضای نفت این کشور هم پایین می‌آید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت در پایان معاملات جمعه، با ۴۰ سنت یا ۰.۶ درصد رشد روبرو شد و در قیمت ۷۱.۸۳ دلار بسته شد. شاخص برنت در اوایل معاملات دیروز تا ۷۲.۴۹ دلار هم بالا رفته بود.

قیمت هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۴۵ سنت یا ۰.۷ درصد بالا رفت و در ۶۵.۹۱ دلار به کار خود پایان داد. قیمت نفت آمریکا هم در اواسط معاملات دیروز توانسته بود تا ۶۶.۳۹ دلار برای هر بشکه بالا برود؛ اما از لحاظ هفتگی برنت ۱.۴ درصد و دابلیوتی‌آی ۲.۶ درصد سقوط کردند.

باب یاگر، مدیر بخش بازار نفت در شرکت میزوهو امریکاس، می‌گوید: بازگشت قیمت‌ها از بالاترین مقادیر جلسه معاملاتی دیروز با نگرانی از این بود که میزان ذخایر نفتی آمریکا این هفته هم دوباره رشد کنند.

داده‌های دولتی آمریکا چهارشنبه شب گذشته منتشر شد و نشان داد میزان ذخایر آمریکا به طرز غاقل‌گیرکننده‌ای بالا رفته است، این درحالی است که سرمایه‌گذاران منتظر بودند اعلام شود، میزان این ذخایر کاهش یافته است.

ای‌زی بانک در یادداشت روز جمعه خود نوشت: در حالی‌ که افزایش غافل‌گیرکننده ذخایر آمریکا در روز چهارشنبه، هنوز در ذهن سرمایه‌گذاران تازه است، آنها فعلا در بازارها با احتیاط رفتار می‌کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا