بین المللصوت

جنگ تجاری عامل سقوط سهام آسیا

یک کارشناس اقتصاد بین الملل «جنگ تجاری آمریکا» و «کاهش قیمت در بازارهای کالایی » را دو عامل اصلی سقوط سهام آسیا برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد حسین بابالو در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: روند این کاهش از سه هفته قبل در بازارهای شرقی آسیا آغاز ولی در روز گذشته به اوج خود رسید البته به صراحت نمی توان گفت که این روند کاهشی به اتمام رسیده است.

وی همچنین اظهارداشت: دلیل اصلی افت نرخ سهام در بورس های آسیا از کاهش قیمت سهام در بازار چین آغاز و سپس به تمامی بازارهای شرقی سرایت کرد.

همچنین بخوانید

این کارشناس اقتصاد بین الملل ضمن اشاره به اینکه سقوط سهام آسیا دو عامل اصلی دارد، گفت: جنگ تجاری که بین آمریکا، چین و سایر کشورهای دنیا درگرفته تا حدودی ثبات تجاری و امنیت سرمایه گذاری را در اقصی نقاط جهان تهدید کرده است.

وی افزود: این سیگنال منفی ذهنیت معامله گران و سرمایه گذاران را در بازارهای سهام تغییر داد به عبارتی بازار ظرفیت کاهش نرخ خیلی جدی پیدا کرد.

بابالو تصریح کرد: کاهش قیمت فلزات اساسی مانند مس وبسیاری از کالاها در بازار جهانی دومین عامل اثرگذار براین سقوط بود البته این کاهش هم بی ارتباط با جنگ تجاری نیست.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بازارهای سهام کشورهای شرقی آسیا با توجه به اینکه تمرکز بیشتری در بخش تولید واقعی دارند بیشتر از این شرایط متضرر شدند.

این کارشناس اقتصاد بین الملل افزود: تجمیع موارد مزبور به یک کاهش نرخ خیلی بزرگ در بازارهای جهانی با محوریت شرق آسیا منجر شد.

وی در ادامه این مصاحبه یادآورشد: اگر بازارهای کالای به روند کاهشی خود ادامه دهند می توان گفت روند نزولی شاخص سهام در کشورهای شرق آسیا دوباره ادامه پیدا خواهد کرد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا