خودروصنعت، معدن، تجارت

آزادسازی نرخ خودرو در شرایط رقابتی

نماینده مردم بویراحمد، دنا و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی قیمت خودرو در شرایط رقابتی توجیه پذیر و در شرایط غیر رقابتی هیچ منطقی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلام محمد زارعی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد در ادامه با بیان اینکه طبق قانون قیمت گذاری خودرو باید در شورای رقابت صورت گیرد، اظهارداشت: این نرخ گذاری بایستی متناسب با شرایط جامعه، کیفیت و نوع خودرو باشد.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خارج از این چهارچوب خودرو نرخ گذاری شود نه خواست مردم و نه خواست مسئولان است.

وی افزود: برای حمایت از تولید داخل در شرایط فعلی سیاست انقباضی برای واردات خودروهای خارجی در کشور اعمال شده و این مسئله نباید به مثابه یک فرصت طلبی برای جریان خودروسازی در کشور باشد.

زارعی تصریح کرد: خودروسازان داخلی باید از این فرصت در جهت ارتقای کیفی و ایمنی محصولات خود به نحو احسن استفاده کنند.

وی با تاکید بر لزوم تبعیت خودروسازان از قانون گفت: نتاسفانه در برخی موارد افراد برای رسیدن به اهداف خود از راه های مختلف منجمله رسانه ای به دستگاه ها فشار وارد می کنند که به هیچ وجه زیبنده نیست.

نماینده مردم بویراحمد، دنا و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت از تولید داخل از جمله مطالبات به حق مردم است و این نباید ابزاری برای عرضه و تولید بدون نظارت و همینطور تعیین قیمت دلبخواهی کالاها تبدیل شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین چهارچوب های حاکم بر تولید خودرو باید تعیین قیمت باشد.

زراعی در ادامه این مصاحبه یادآورشد: تعیین قیمت باید مبتنی بر نظارت و کنترل باشد در غیر این صورت قابل مدیریت نخواهد بود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا