بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ارائه بسته ویژه اقتصادی برای دهک‌های پایین جامعه

وزیر ارتباطات اعلام کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، دولت برای دهک‌های پایین جامعه بسته حمایتی ویژه‌ای ارائه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه شورای اداری استان بوشهر با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این شرایط آثاری بر ارزش پول ملی، نرخ تورم و وضعیت اقتصادی جامعه گذاشته که تلاش برای حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

آذری جهرمی با بیان اینکه آسیب‌پذیری این شرایط بر قشر ضعیف جامعه بیش از قشرهای دیگر است، افزود: کسانی که دارای حقوق ثابت هستند با بالا رفتن تورم و کم شدن ارزش پول ملی هم ارزش دارایی آنها و هم قدرت خرید آنها کاهش می‌یابد.

وی این شرایط را  برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام و فراهم کردن بستر لازم در تحقق اهداف مورد نظر دشمن برای نارضایتی مردم دانست و گفت: ملت ایران اسلامی همواره ثابت کرده که برای حفظ نظام و کشور از ارزشمندترین دارای‌هایی خود گذشت می‌کند.

آذری‌جهرمی با تاکید بر تدوین تدابیر لازم از سوی دولت مردان و بدنه اجرایی دستگاه‌ها برای حل مشکلات جامعه افزود: دولت برای قشر ضعیف جامعه و دهک‌های کم‌درآمد در شرایط فعلی بسته‌های ویژه‌ای تدوین می‌کند که این مهم قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد و سطح خرید مردم را حفظ می‌کند.

وی گفت: موانعی که پیش‌روی کسب و کار داخلی و رونق تولید است باید برطرف شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش بدهی شرکت‌ها، موسسات  و مغازهای بزرگ را از دیگر تهدیدات شرایط کنونی اقتصادی دانست و افزود: در این راستا اگر بدهی این موسسات و شرکت‌ها پرداخت نشود  سبب پرداخت نشدن حقوق کارگران و کارکنان می‌شود که باید تسریع و تسهیل در امور اجرایی آنان ایجاد شود.

آذری‌جهرمی گفت: ناامیدی مردم زمانی محقق می‌شود که ببینند مسئولان توجهی به مشکلات نمی‌کنند که در راستا باید ارتباط مسئولان با مردم تقویت شود. وی، با اشاره به  تحولاتی عرصه جهانی در عرصه جنگ اقتصادی آمریکا افزود: آمریکا ابزار استراتژیک خود «پول و منابع ارزی» را به رخ همه کشورها کشیده به گونه‌ای که جنگ آمریکا تنها به سوی جمهوری اسلامی نیست بلکه شرق آسیا، چین، روسیه، اروپا و ترکیه با آن درگیر است که در کوتاه مدت تاثیر مهمی در افت ارزش پول ملی آنها می‌گذارد.

وی با بیان اینکه کشورهای جهان در برابر سلاح استراتژیک آمریکا به سطح بیداری رسیده‌اند گفت: بزودی با رفتاری که آمریکا در دنیا دارد سیستم تبادلات مالی منطقه‌ای برای کاهش سیطره آمریکا شکل می‌گیرد.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا