بورسبورس کالامعدن

قیمت گذاری در بورس باید آزاد باشد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: قیمت‌گذاری در بورس باید آزاد باشد تا مصرف‌کنندگان نهایی وارد شده و خرید خود را انجام دهد و دلالان در این بین حذف شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید رضا شهرستانی درباره وضعیت صنعت فولاد کشور اظهار کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته به دنبال آن هستیم که تولید فولاد کشوربه ۲۶ میلیون تن برسد و از این مقدار نیمی را بتوانیم صادر کنیم که حدود ۹ میلیون دلار ارز عاید کشور می‌شود.

وی درباره وضعیت تولید گفت: بخش زیادی از تولید ما با کوره‌های قوسی صورت می‌گیرد که نیاز به الکترود‌های گرافیتی است که باید برای واردات ۵۰ هزار تن برنامه‌ریزی مناسب صورت بگیرد تا با مشکل مواجه نشویم.

شهرستانی درباره صادرات فولاد با آغاز تحریم‌ها خاطرنشان کرد: با شروع تحریم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد اما، به دلیل اینکه این تحریم‌ها فقط از سوی آمریکا اعمال می‌شود باید به دنبال تجارت با مشتریانی باشیم که این موضوع برایشان مهم نباشد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد: کشور‌های همسایه ما مانند عراق و افغانستان به علت اینکه نظارت زیادی بر معاملاتشان وجود ندارد تحریم آمریکا برای آن‌ها زیاد مهم نیست به دلیل اینکه آن‌ها بیشتر به دنبال قیمت کمتر هستند بنابراین می‌توانیم از این فضا برای صادرات استفاده کنیم.

وی درباره تاثیر جنگ تجاری که بین آمریکا و برخی کشور‌ها صورت گرفته بر فولاد کشور گفت: همین الان ما ارزان‌ترین فولاد دنیا را داریم و تعرفه‌ای که آمریکا گذاشته است مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کند.

وی درباره قیمت گذاری فولاد اظهار کرد: دولت به هیچ عنوان نباید بر قیمت گذاری دخالت کند و اجازه دهد قیمت‌ها در بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود، قیمت گذاری در بورس باید آزاد باشد تا مصرف کنندگان نهایی وارد شده و خرید خود را انجام دهد و دلالان در این بین حذف شوند.

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا