ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گوگل واقعا حافظ حریم خصوصی کاربران است؟

به تازگی گزارش‌های جدیدی نشان می‌دهد حتی درصورت عدم صدور اجازه دسترسی به مکان جغرافیایی کاربران به گوگل، گوگل این کار را می‌کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از گاردین، با توجه به آنکه در چند سال اخیر انگشت اتهام بسیاری از کاربران و دولت‌های جهان به سمت و سوی شرکت‌های فناوری و غول‌های تکنولوژی نشانه رفته است، حساسیت‌ها برروی گوگل و اپل به شدت افزایش یافته، به‌گونه‌ای که به تازگی گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد گوگل حتی درصورتی که کاربران از گوگل درخواست دسترسی به مکان جغرافیایی (Location) نکرده بودند، نیز این شرکت به اطلاعات حساس و خصوصی آن‌ها نظیر مکان جغرافیایی گوشی هوشمند کاربران دسترسی داشته است.

انتشار این خبر می‌تواند به شدت آوازه و شهرت شرکت بزرگی نظیر گوگل را به مخاطره بیندازد، به‌گونه‌ای که احتمالا در آینده‌ای نزدیک، نمایندگان گوگل باید به مسوولان و مقامات امنیتی و بلندمرتبه مربوطه پاسخ داده و جواب پس بدهند.

همچنین بخوانید

در بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی و سرویس‌های گوگل، از کاربران سوال متنی به معنای درخواست صدور اجازه برای دسترسی به مکان جغرافیایی کاربران پرسیده می‌شود و آن‌ها تنها در صورت تایید، به گوگل و برنامه مذکور اجازه می‌دهند که از اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها نظیر Location استفاده کرده و درصورت نیاز، در اختیار  سرویس مربوطه بگذارد.

با انتشار این خبر، این سوال در ذهن بسیاری از کاربران ایجاد شده که آیا واقعا غول‌های تکنولوژی نظیر گوگل حافظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی و محرمانه کاربرانشان هستند یا خیر؟

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا