ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

همکاری اپراتور آمریکایی با ال‌جی برای اینترنت ۵G

اپراتور اسپرینت با همکاری شرکت ال‌جی الکترونیکس قصد دارد در نیمه نخست سال آینده ۲۰۱۹ میلادی به توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G بپردازد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت thestar، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری بزرگ‌ترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. درنتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

همچنین بخوانید

حالا تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی است که اپراتور اسپرینت (Sprint) قصد دارد با همکاری شرکت ال جی الکترونیکس، به راه‌اندازی و توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G را در نیمه نخست سال آینده ۲۰۱۹ میلادی بپردازد.  

شرکت اسپرینت یکی از بزرگترین رقبای شرکت تی موبایل است که قراردادهای همکاری بزرگی را به‌منظور توسعه اینترنت پرسرعت ۵G با شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی منعقد کرده است.

به باور متخصصان و کارشناسان فعال در زمینه فناوری اطلاعات، توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G در جهان منجر به گسترش استفاده و محبوبیت خودروهای خودران می‌شود.

همچنین شرکت‌های تولیدکننده موبایل نظیر سامسونگ، ال جی، لنوو و هواوی همگی از تلاش برای عرضه زودهنگام گوشی‌های هوشمندی که به نسل پنجم اینترنت ۵G مجهزند، خبر دادند.

اپراتور اسپرینت یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی در ایالات متحده آمریکاست که فعالیت‌های گسترده‌ای در برقراری اینترنت و خدمات آنلاین در این کشور دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا