انرژی

۶۸ پروژه آب و برق در استان مازندران در دست اجراست

وزیر نیرو در بازدید از سد گلورد گفت: به ‌طور کلی حدود ۶۸ پروژه آب، برق و فاضلاب با اعتبار حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان مازندران در حال اجراست که به طور متوسط تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ همه این طرح ها به بهره بر داری برسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان در دومین روز سفر خود به استان مازندران امروز در حاشیه بازدید از سد گلورد نکا در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از افتتاح و بهره برداری چند پروژه این استان و این که مردم مازندران از به ثمر رسیدن این پروژه ها رضایتمند هستند، اظهارکرد: توفیقی حاصل شد که با حضور استاندار مازندران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین مربوطه بتوانیم طی این دو روز پروژه هایی را در راستای خدمت رسانی به مردم مازندران افتتاح کنیم. 

وی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از طرح های اجرا شده در استان مازندران گفت: به طور کلی حدود ۶۸ پروژه آب، برق و فاضلاب با اعتبار حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این استان در حال اجرا است که به طور متوسط تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ همه این طرح‌ها به بهره برداری برسد. 

همچنین بخوانید

اردکانیان با بیان اینکه اجرای این گونه پروژه‌ها تاثیر مهمی در وضعیت استان خواهد داشت، اضافه کرد: طی دیروز و امروز از ۱۳ پروژه بازدید لازم به عمل آمد که در این بازدیدها پروژه‌هایی افتتاح و به بهره برداری رسید و طرح های دیگر نیز عملیات اجرایی آن آغاز شد. 

وزیر نیرو به پروژه مهم استان، اشاره و خاطرنشان کرد: از جمله پروژه‌های مازندران در بخش برق، نیروگاه کاسپین بود که اولین نیروگاه گازی کلاس F کشور محسوب می‌شود که بیشترین راندمان را خواهد داشت، با توجه به مختصات نیروگاه به ویژه در منطقه سرسبز مازندران، بیشترین  سازگاری را با محیط زیست دارد و امیدواریم واحد بخار آن نیز هر چه زودتر مطابق برنامه به مرحله اجرا دربیاید. 

وی ادامه داد: همچنین ۳ پست به بهره برداری رسید که دستاورد مهمی در کنترل ولتاژ یا کاهش افت ولتاژ برق دارد و می‌توان در این خصوص گفت که این ۳ پست در جهت آسایش مردم و آسیب ندیدن ادوات برقی نقش به سزایی دارند. 

اردکانیان با اشاره به این که  بخش آب  نیز برنامه ما در این حوزه نیز گسترده است، تصریح کرد: در حال حاضر دو تصفیه خانه  مهم آب یکی در شهر ساری و دیگری در شهر بابل و همچنین  تصفیه خانه بزرگ فاضلاب  ساری در حال اجرا است و امیدواریم این طرح ها با سرعت بیشتری پیش برود تا مطابق برنامه در آذرماه امسال آن ها را به بهره برداری برسانیم. 

استاندار مازندران گفت: با افتتاح نیروگاه برق سیکل ترکیبی نوشهر افت ولتاژ برق در مازندران از بین می رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اسلامی در مراسم افتتاح نیروگاه برق سیکل ترکیبی نوشهر  با اشاره به این که متوسط انرژی تولید سالانه نیروگاه نوشهر سه میلیون و ۶۰۰ هزار مگاوات در سال است، تصریح کرد: با افتتاح این پروژه افت ولتاژ برق در مازندران از بین می‌رود و مردم به سهولت این موضوع را لمس می‌کنند. 

استاندار مازندران با تاکید بر مصرف بهینه انرژی برق گفت: سازگاری با محیط زیست با بیشترین راندمان مطابق با تکنولوژی روز از ویژگی های پروژه کاسپین است. نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۶۰ مگاواتی تک محوره کاسپین نوشهر با راندمان۵۹ درصد ساخته شده و ظرفیت واحد گازی ۳۱۰ مگاوات و ظرفیت واحد بخار آن ۱۵۰ مگاوات است. 
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا