انرژی

اعتراض مردم سپید دشت به شوری آب شهرشان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: به لحاظ مجاورت سازند آهکی آسمانی با گچساران و براثر بارندگی‌های صورت گرفته آب این دو سازند در داخل هم تداخل یافته و سبب شوری آب چاه‌ها شده و بنابراین مردم شهرستان سپید دشت معترض کیفیت آب بودند.

دکتر رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در مورد تأمین آب شرب شهر سپیددشت گفت: در سال‌های گذشته برای تأمین آب شرب این شهر دو حلقه چاه عمیق حفاری و طرح آب‌رسانی اجراشده است.

میرزایی بیان کرد: به شعاع ۳۰ کیلومتری این شهر کار کارشناسی انجام و پنج گزینه انتخاب کردیم که یکی از گزینه‌ها این است که تأمین و انتقال آب از چشمه حرب باشد، اما بهترین گزینه برای تأمین آب این شهر استفاده از تصفیه‌خانه‌های آماده و بکارگیری فونداسیون آن بر روی رودخانه است. مناسب‌ترین، ارزان‌ترین و بهترین گزینه قطعا برای تأمین آب شرب شهر سپیددشت تصفیه‌خانه است.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به کشت گونه‌های آب‌دوست در استان اظهار کرد: وظیفه اصلی آب منطقه‌ای استان، تأمین آب با اولویت شرب است و در بخش کشاورزی وظیفه ‌داریم تا سر مزرعه آب را ببریم و کشاورزان باید الگوی کشت داشته باشند تا بر اساس آن آب اختصاص دهیم. در ابتدای سال جاری آبی میزان کشت محصولات آب‌دوست استان را به حداقل خواهیم رساند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در ادامه به میزان آب تولیدی استان اشاره کرد و گفت: آب تولیدشده در حوزه کرخه معادل دو میلیارد و ۵۷۴ میلیون مترمکعب و در حوزه دز یا کارون بزرگ معادل پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب است؛ درمجموع آب تولیدی استان هفت میلیارد و ۹۷۴ میلیون مترمکعب در سال است. در کل ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب از استان خارج می‌شود که ۶۴ درصد آن تولیدی استان و ۳۶ درصد مربوط به ورودی از استان‌های هم‌جوار است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا