ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

انتشار به‌روزرسانی امنیتی برای نرم‌افزارهای ادوب

شرکت نرم‌افزاری ادوب برای ۱۱ آسیب‌پذیری موجود در نرم‌افزارهای خود یک نسخه به روزرسانی امنیتی منتشر کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب‌سایت هکرنیوز، این روزها که بازار آسیب‌پذیری و ضعف‌های رایانه‌ای به شدت رونق گرفته و اطلاعات شخصی کاربران را تهدید می‌کند، شرکت‌های توسعه‌دهنده و غول‌های تکنولوژی بسیاری نیز به‌دنبال برطرف کردن این موانع و مشکلات سایبری هستند و در  این راستا نسخه‌های به‌روزرسانی جدیدی را منتشر می‌کنند.

با توجه به آنکه شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف همواره به مدت چند ماه یک بار، یک نسخه به‌روزرسانی نرم‌افزاری یا امنیتی برای برنامه‌های توسعه داده شده خود ارائه می‌دهند، حالا شرکت ادوب نیز قصد دارد به‌منظور حفاظت از نرم‌افزارهای خود، یک نسخه از به‌روزرسانی امنیتی خود را تحت عنوان «آپدیت امنیتی اوت ۲۰۱۸» منتشر کند.

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش‌های منتشره، شرکت ادوب بالغ بر ۱۱ آسیب‌پذیری را در دو برنامه محبوب و کاربردی خود یعنی ادوب آکروبات (Adobe Acrobat ) و ادوب ریدر (Adobe Reader) کشف کرده بود که به هکرها امکان ورود و نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران را می‌داد.

وجود آسیب‌پذیری و ضعف‌های امنیتی در نرم‌افزارهای مختلف به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می‌دهد که با نفوذ به خلاء و حفره‌های موجود در برنامه مذکور، به حجم وسیعی از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی افراد موردنظر دسترسی پیدا کنند که این درنهایت، حریم خصوصی کاربران رایانه و اینترنت را نقض می‌کند.

شرکت ادوب اعلام کرده است که این نسخه به‌روزرسانی امنیتی برای سیستم‌های عامل ویندوز و مک او اس بوده و کاربران رایانه‌های با سیستم عامل مذکور، قادر خواهند بود از فروشگاه اینترنتی مربوطه این نسخه جدید امنیتی را دریافت و دانلود کنند و بدین ترتیب دستگاه خود را از نفوذ هکرها مصون بدارند.

چند ماه پیش بود که گروهی از پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری دریافته و اعلام کردند که تعداد آسیب‌پذیری امنیتی در نرم‌افزارهای کاربردی شرکت ادوب وجود دارد که ممکن است اطلاعات کاربران را به مخاطره بیندازد.

شرکت ادوب – توسعه‌دهنده و ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای آدوب ریدر، آکروبات و فوتوشاپ – حالا با انتشار این نسخه جدید به‌روزرسانی امنیتی سعی دارد به تمامی کاربرانش اعلام کند به شدت درصدد افزایش ضریب ایمنی و امنیت سایبری محصولاتش بوده و بدین ترتیب به سرعت از متخصصانش خواسته که مشکل و آسیب‌پذیری‌های موجود را پیدا کرده و برطرف کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا