بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

ترویج آپ های ایرانی، دانش شهروندی را بالا می برد

دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: بستر سازی فرهنگی برای استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی می تواند جدا از رونق بنگاه ها و صنایع کوچک در بستر یادشده، سبب افزایش اشتغال شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شهیندخت ملاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی امروز با اعلام مطلب فوق هنگام بازدید از غرفه سککوک در نخستین و بزرگترین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک افزود: «آگاه کردن شهروندان و کاربران در فضای اینترنتی در خصوص کسب و کارهای اینترنتی، جدای از آنکه دانش شهروندی را افزایش می دهد، سبب خواهد شد تا شهروندان با نوآوری ها و فن آوری های نوین در فضای کسب و کار اینترنتی آشنا شوند. »

ملاوردی با تأیید سامانه سککوک در ادامه یادآور شد: «این سامانه، به عنوان نخستین ابتکار در زمینه صدور برات الکترونیک، می تواند کسب و کارهای اینترنتی را رونق بخشد، به شرط آنکه با اطلاع رسانی گسترده، مردم با سازوکار این سامانه ملی آشنا شوند. »

همچنین محمد آشوری تازیانی نماینده بندرعباس از استان هرمزگان و ناظر هیأت رییسه مجلس ضمن بازدید از غرفه سککوک مطرح کرد: «یکی از مشکلات عمده ای که در مجلس در خصوص بنگاه های کوچک مطرح می شود، تأمین مالی و ضعف سرمایه در گردش آنهاست. بنابراین، اگر ما بتوانیم سازوکارها و ابزارهایی را در این زمینه فراهم کنیم، قطعاً موفق خواهیم شد تا گشایشی جدی در روند رشد و گسترش صنایع کوچک ایجاد کنیم. »

آشوری در ادامه با تأکید بر قابلیت های سامانه ملی سککوک، افزود: «این نمونه ایرانی و ملی آپ، با توجه به صدور برات الکترونیک، می تواند تأمین کننده کالا و عاملی برای رونق اقتصادی کسب و کارهای اینترنتی بنگاه های کوچک باشد و بر حجم داد و ستد ها بیفزاید. بی تردید مجلس، از سامانه ملی سککوک و هر ابزار نوین فن آوری که به بنگاه ها و صنایع کوچک یاری رساند؛ قاطعانه حمایت خواهد کرد. »

گفتنی است چند تن از استانداران و فرمانداران از سامانه ملی سککوک بازدید کردند و با قابلیت های آن آشنا شدند. در این بازدید ها، بسیاری درخواست کردند تا دست اندرکاران این سامانه ملی، در سطح استان ها و استانداری ها، نشست های حضوری برای آشنایی فعالان اقتصادی با هدف افزایش اشتغال در استان ها، برگزار کنند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا