ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شرایط حاکم در کشور آمادگی جهش در فناوری‌ها را دارد/برای هوشمندسازی نیازمند برنامه‌ریزی هستیم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شرایط حاکم در کشور آمادگی جهش در زمینه توسعه فناوری‌ها و هوشمندسازی را به وجود آورده است که مهمترین آنها تامین زیرساخت‌ها و نیروهای انسانی تحصیل کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر پیروز حناچی امروز چهارشنبه در نخستین کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند ۲۰۱۸ در محل سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران افزود: امیدواریم در تلاش‌های دوره حاضر بتوانیم از نیروی انسانی به عنوان یک فرصت برای توسعه فناوری‌ها استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: امروز موضوع مهم و اساسی موضوع دانایی است. “اقتصاد دیجیتال” نیز برای ما به عنوان یک مبحث مهم است.

همچنین بخوانید

حناچی ادامه داد: در شرایطی هستیم که شاید در ۱۵ سال پیش نمی‌توانستیم نسبت به این موضوع خوب صحبت کنیم، اما امروز زیرساخت‌های توسعه فناوری‌های اطلاعات در کشور فراهم است.

وی تصریح کرد: ما برای هوشمندسازی نیازمند برنامه‌ریزی هستیم و مردم از سرویس‌هایی هماند اسنپ، دیجی کالا و دیگر زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند، اما هنوز از خیلی از اینها به خوبی استفاده نکرده‌ایم و این یک چالش جدی است و باید با حمایت از دولت این سرویس‌ها را توسعه داد.

حناچی ادامه داد: سرمایه‌گذاری عظیمی در شهرداری تهران برای توسعه این فناوری‌های انجام شده است و از دهه ۷۰ شروع شده است و امروز این فناوری در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه شهرهای هوشمند نیازمند چند محور هستیم که یکی از آنها “اقتصاد هوشمند” است و اکنون کمتر کسی پیدا می‌شود که اسکناس در جیبش باشد چون سرویس‌های هوشمند توسعه یافته است.

حناچی اظهار کرد: اگر شهرهایی مانند ملبورن استرالیا در این زمینه توسعه یافته‌اند، ناشی از سرمایه گذاری است و یکی از فاکتورهای توسعه فناوری شفافیت است و این یکی از چالش‌های مدیران است و باید نسبت به آن جوابگو باشند و باید از جنبه‌های مثبت آن نیز استفاده کنیم.

حناچی افزود: ما زیرساخت‌های پیوستگی و در اشتراک گذاشتن اطلاعات را داریم و باید دولت در این زمینه همکاری کند مانند ملبورن که دولت سرمایه‌گذاری خوبی در این زمینه انجام می‌دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا