ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

داستان مابه‌التفاوت و کالاهای در گمرک مانده به کجا رسید؟

مابه‌التفاوت ارزی، معافیت‌های مربوط به آن، چگونگی‌ پرداخت آن از سوی واردکنندگان و این که برای چه کالایی از خودرو ، قطعات خودرویی تا مواد اولیه، تجهیزات و… چه تصمیماتی می‌خواهند بگیرند و با چه شرایطی از گمرک ترخیص می‌شوند، جزو مهمترین اخبار اقتصادی امروز بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پس از ابلاغ بسته جدید ارزی،  بسیاری از کالاهایی که پیش از این وارده شده و از گمرک‌ها ترخیص نشده بودند، پشت مرزهای کشور ماندند و آزدی و ترخیص‌شان مشروط به پرداخت مابه‌التفاوت ارزی شد چرا که این کالاها دیگر مانند ماه های گذشته در فهرست دریافت کنندگان دلار دولتی ۴۲۰۰ تومانی قرار نداشتند و  باید از این پس در بازار ثانویه با نرخ حدود ۸۰۰۰ تومانی ارز مورد نیاز واردتشان تامین شود.

در این باره مجتبی خسرو تاج به ایسنا گفت که چگونگی دریافت مابه‌التفاوت ارزی و اینکه چه کالاهایی مشمول و چه کالاهایی از آن معاف می‌شوند، طی یکی – دو روز آینده تصویب و ابلاغ می‌شود اما به غیر از تسهیلات در نظر گرفته شده برای پرداخت قسطی و معافیت‌ ان در برخی کالاها، ‌ پیش‌بینی شده گمرک، کالاهای فسادپذیر را با اخذ تعهد از واردکنندگان ترخیص کند.

همچنین بخوانید

البته این مقام مسئول داستان مابه‌التفاوت ارزی و چگونگی پرداخت یا معافیت از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی را اینگونه تعریف کرد که خودروهایی که تا پیش از ۲۲ فروردین امسال وارد شده‌اند، مشمول پرداخت مابه‌التفاوت ارزی نمی‌شوند اما همه خودروها و قطعات منفصله خودرو که در ماه‌های گذشته با ارز دولتی وارد شده‌اند، باید مابه‌التفاوت ارزی پرداخت کنند، چراکه نباید در این زمینه رانتی به وجود آید.

دیگر خاموشی نداریم

امروز رضا اردکانیان وزیر نیرو اعلام کرد که پرونده خاموشی تابستان سال ۱۳۹۷ بسته شده و از ۱۹ مردادماه خاموشی نداشته‌ایم. چرا که با توجه به مجموعه برنامه ریزی‌هایی که شد همکاری هموطنان انجام دادند هم در بخش خانگی و هم در بخش صنعت و کشاورزی خوشبختانه ما از جمعه (۱۹ مردادماه) که امروز پنج روز از آن موعد گذشته است خاموشی صفر داشته‌ایم. با توجه به کاهش دما پیش‌بینی ما این است که در این فصل دیگر پرونده خاموشی‌ها بسته شوند.

پلمپ صرافی خیابان فردوسی و هشدار برای خرید سکه های تقلبی

در بازار ارز امروز ایسنا گزارشی از پلمپ صرافی یکی از بانک‌ها در خیابان فردوسی که سال‌ها به عنوان یکی از کانال‌های بانک مرکزی نقش توزیع ارز در بازار را بر عهده داشت، منتشر شد و در بازار طلا نیز محمد کشتی‌آرای اعلام کرد که قیمت ها در هفته گذشته نوسان و افزایش قیمت چندانی را تجربه نکرده است اما باید به خریداران طلا و سکه توصیه کرد که در خرید طلای خام یا طلای آب شده و سکه بیشتر دقت کنند و مواظب عرضه‌های تقلبی و حضور شیادان در بازار باشند.

یارانه های مرداد ماه هم واریز می‌شود

نودمین مرحله از پرداخت یارانه‌های نقدی است که از سال ۱۳۸۹ تاکنون به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه‌بگیرانی که از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در لیست پرداخت بوده‌اند، تاکنون هر نفر حدود چهار میلیون و ۹۵ هزار تومان دریافتی داشته‌ند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا