انرژی

ظرفیت تولید برق ایران افزایش یافت

با حضور وزیر نیرو، واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این پروژه ظرفیت اسمی تولید برق ایران ۷۹ هزار و ۳۳ مگاوات شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به شبکه سراسری سنکرون شده و آماده بهره برداری است.

با افزایش ۳۰۷ مگاواتی ظرفیت تولید برق ایران ظرفیت اسمی تولید برق کشور برای اولین بار از مرز ۷۹ هزار مگاوات عبور کرد و به ۷۹ هزار و ۳۳ مگاوات رسید.

همچنین بخوانید

این نیروگاه که در استان مازندران واقع شده از نوع نیروگاه سیکل ترکیبی تک محوره است که با بهره‌برداری از واحد بخار آن در سال آینده به ظرفیت ۴۵۷ مگاوات خواهد رسید.

نوع توربین گاز این نیروگاه از کلاس F بوده و با بهره‌برداری از آن شاهد آغاز بهره‌برداری از نیروگاه‌های حرارتی با راندمان بالا در ایران هستیم راندمان نیروگاه کاسپین ۵۹ درصد است و این نیروگاه در زمینی به مساحت ۸ هکتار احداث شده است.

بهره‌برداری از واحد گازی نیروگاه کاسپین در میانه تابستان و در شرایطی که روزهای پیک مصرف برق همچنان ادامه دارد می‌تواند نقش موثری در پایداری شبکه برق ایران و بخصوص شمال کشور ایفا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا