بورسبورس اوراق

تحرک جدی بزرگان بورسی، در هفته ای که گذشت

در داد وستدهای آخرین روز کاری هفته گروه های ذغال سنگ، انتشار و چاپ، رایانه و رادیویی با بیشترین بازدهی در میان صنایع بورسی به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در داد و ستدهای روز چهارشنبه فولاد مبارکه با معامله ۹۲ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و نفت سپاهان بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین سرمایه گذاران بورسی در این روز بیش از یک میلیارد و ۱۵۱ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر ۳۵۲ میلیارد تومان بود و در ۹۰ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین بخوانید

فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و شیمیایی ها امروز با بیشترین ارزش معاملات به کار خود پایان دادند.

در جریان داد و ستدهای روز چهارشنبه معاملات منفی نماد شرکت های فولاد مبارکه، پتروشیمی پارس، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذاری غدیر و تاپیکو بیشترین تاثیر را بر افت ۴۵۰ واحدی شاخص کل داشتند. این در حالی بود که نماد شرکت های ارتباطات سیار و خدمات انفورماتیک امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر نماگر بورس ثبت کردند.

این گزارش حاکی است شاخص کل هم وزن در بازار امروز ۴۳ واحد رشد کرد که متاثر از رشد قیمت و معاملات مثبت نمادهای کوچک بود.

در مقابل شاخص بازار اول ۴۳۴ واحد پایین آمد و شاخص بازار دوم ۴۰۷ واحد نزولی شد.

صدرنشینی بازار امروز نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سیمان کرمان، صنایع آذرآب، خدمات انفورماتیک، نفت سپاهان، فروسیلیس ایران، معدنی دماوند و سرمایه گذاری صنعت بیمه بود.

در مقابل نمادهای کاشی و سرامیک حافظ، لامیران، دوده صنعتی پارس، نصیر ماشین، باما، سیمان خزر و گروه صنعتی بوتان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران امروز برای خرید سهام سیمان سپاهان، فولاد خراسان، مدیریت صنعت شوینده بهشهر، حفاری شمال و اوراق صکوک مخابرات، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر و امین یکم بیشترین تقاضا را داشتند. صف خرید نمادهای شسینا، فخاس، شوینده و حفاری امروز بیش از ۳۶ میلیون سهم بود.

سوی دیگر بازار گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق صکوک سایپا، اوراق صکوک گل گهر، سهام نهادهای مالی بورس و دوده صنعتی پارس بیشترین عرضه ها را داشتند.

در پایان معاملات امروز ۲۰۸ شرکت با معاملات مثبت و ۱۷۲ شرکت با معاملات منفی به کار خود پایان دادند.

گروه های سرمایه گذاری ها، رایانه و فعالیت های وابسته و فرآورده های نفتی امروز بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را داشتند. در مقابل محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و شرکت های چند رشته ای صنعتی بیشترین تاثیر منفی را بر نماگر بورس ثبت کردند.

سرمایه گذاران در معاملات امروز برای خرید سهام صنایع انبوه سازی ، استخراج ذغال سنگ و لاستیک و پلاستیک بیشترین تمایل را داشتند.

این در حالی بود که سهام گروه های سایر واسطه گری های مالی، ماشین آلات و تجهیزات و شرکت های چند رشته ای با جو فروش به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز ارزش معاملات خرد بورس با حذف معاملات بلوکی و اوراق، ۳۳۶ میلیارد تومان بود. همچنین یک میلیارد تومان خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی ثبت شده است.

همچنین گروه های فرآورده های نفتی، سرمایه گذاری ها و محصولات فلزی امروز با بیشترین اقبال از سوی سرمایه گذاران حقیقی مواجه شدند. در مقابل حقوقی ها تلاش کردند از گروه های فلزات اساسی، بانک ها و محصولات شیمیایی که با عرضه های سنگین حقیقی ها مواجه شده بودند، حمایت کنند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا