بانک و بیمهطلا و ارز

تأمین ارز دولتی برای دارو و تجهیزات پزشکی تا فروردین ۹۸

وزیر بهداشت از تأمین ارز دولتی برای دارو و تجهیزات پزشکی تا پایان فروردین ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از مهر، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه نشست با مدیران غذا و دارو در ارتباط با وضعیت نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی اظهار داشت: نظارت ها را شدیدتر کرده ایم ولی باز هم کافی نیست.

وی با توجه به استفاده از نرم افزارها برای نظارت بر تولید دارو و تجهیزات پزشکی در کشور افزود: هر محصولی که از گمرک وارد کشور می شود کد می خورد و قابل تغییر تا زمانی است که مصرف کننده آن را دریافت کند. همچنین دانشگاه های علوم پزشکی بر روند نظارت بر توزیع دارو و تجهیزات پزشکی تلاش می کنند اما باز هم کافی نیست و مردم باید کمک کنند.

وزیر بهداشت با درخواست از مردم برای اطلاع از کمبودها از طریق تماس با تلفن ۱۹۰ یادآور شد: ما از مردم می خواهیم حتماً در ارتباط با کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین خدماتی که در این حوزه دریافت می کنند مشکلات را اطلاع دهند.

هاشمی با اشاره به قول رئیس جمهور برای تأمین ارز مورد نیاز حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: همانطور که آقای رئیس جمهور قول دادند ارز مورد نیاز در حال تأمین است و تا پایان سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه ۲۲ هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی به واسطه ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می شوند، تصریح کرد: ما مجازات هایی را برای آن دسته از شرکت ها که در روند تأمین دارو و تجهیزات مورد نیاز مردم اخلال و کارشکنی می کنند در نظر گرفته ایم که در آینده مشخص خواهد شد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: این روزها می گذرد و ما در آینده شرکت هایی را تبلیغ خواهیم کرد که در این شرایط با ما همکاری خواهند کرد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا