اقتصاد کلانتجارت

بازنگری در ۱۳۳۹قلم کالای ممنوعه/مجوز ترخیص نسیه کالا صادر شد

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به بازنگری در هزار و ۳۳۹ قلم کالای ممنوعه، گفت: مجوز ترخیص نسیه کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از گمرک، فرود عسگری در نشستی صمیمی با مجمع نمایندگان استان گیلان در حوزه نظارت گمرکات این استان اظهار کرد: یک هزار و ۳۳۹ قلم از کالاهای وارداتی در لیست کالاهای ممنوعه قرار داده شده بود که برنامه ریزی های لازم برای بازنگری در این باره برای کالاهایی که تولید داخلی هم ندارند انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی یکی از کریدورهای اصلی کشور است، افزود: برای ارتقای برون سپاری و نیروی انسانی ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و بن بیمه برای ورود موقت خودروها صادر می شود.

عسگری با اشاره به ارائه تسهیلات برای واحدهای تولیدی در انتظار تخصیص، تصریح کرد: واحدهای تولیدی می توانند با ارائه ضمانت نامه های بانکی تا ۸۰ درصد از کالای خود را از گمرک ترخیص کرده و در آینده پرداخت کنند.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه گمرک ایران در مناطق ویژه اقتصادی هیچگونه مشکلی تاکنون نداشته است، خاطرنشان کرد: گمرک ایران بیشترین آسیب را درباره کارت های بازرگانی دیده است.

عسگری ادامه داد: براساس تصمیمات جدید مقرر شد کارت های بازرگانان برای سال اول ۵۰۰ هزار دلار و برای سال دوم تا یک میلیون دلار محدودیت گمرکی گذاشته شود و در سال سوم چنانچه تخلفی نداشته باشند محدودیت گمرکی آنان به صورت کامل برداشته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه گمرکات گیلان در مسیر کریدور شمال و جنوب قرار داشته و می توانند در مقابله با تحریم ها کمک کنند باید اختیارات بیشتری به آنان داده شود.

در این دیدار ابتدا گزارشی کامل ازفعالیت های گمرکات استان درخصوص شبانه روزی شدن گمرک ، فعالیت ریلی ومنطقه ویژه اقتصادی درحوزه گمرک آستارا، افتتاح و راه اندازی اسکله کاسپین وافزایش فعالیت ها در گمرک حسن رود منطقه آزادانزلی ، افزایش سامانه های الکترونیکی مورداستفاده، رشدصادرات به کشور روسیه و چالش های پیش روی تجار و تولیدکنندگان استان از سوی ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات استان گیلان ارائه شد و در ادامه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطالبی درخصوص مشکلات صادرکنندگان چای و برنج، تردد خوردروها باپلاک منطقه آزاد، حذف مالیات برارزش افزوده کالای چوب به خاطرحفاظت جنگل های شمال کشور، نصب دستگاه X_Ray دربندرانزلی، راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی لاهیجان ، برخورد با دارندگان کارت های اجاره ای، معافیت کالاهای منطقه برای ساخت و بهره وری واحدهای تولیدی مطرح و ارتقای ساختار سازمانی گمرک وافزایش حقوق پرسنل گمرک استان راخواستار شدند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا